بهترین روش ترک متادون بدون درد، علائم و عوارض آن

مدت ماندگاری متادون در بدن چند روز است؟ آیا مصرف متادون موجب مثبت شدن نتیجه تست اعتیاد می شود؟ تا چه مدت بعد از آخرین مصرف متادون در آزمایش خون و ادرار قابل تشخیص است؟

ترک سریع متادون شاید کمی تعجب برانگیز باشد. این قرص شبه مخدری بسیار قوی با عملکردی شبیه به مرفین و هروئین است. به طوری با تاثیر بر گیرنده های اوپیوئیدی مغز باعث وابستگی و اعتیاد می شود.

متادون که به دو صورت قرص و شربت تولید و عرضه می شود معمولا برای به عنوان درمان نگهدارنده یا جایگزین ماده مخدری همچون هروئین، مورفین، شیره، تریاک و ترامادول مصرف می شود. متاسفانه مصرف خودسرانه و بیش از حد این ماده برای درمان اعتیاد که توسط بسیاری از افراد انجام می شود، باعث اعتیاد به خود متادون خواهد شد.

ترک فوری متادون با توجه به شرایط جسمانی و فیزیکی مصرف کننده و میزان مصرف وی به روش های مختلفی امکان پذیر است. ترک‌ خودسرانه و غیراصولی این ماده با عوارض متعددی که دارد روند درمان را سخت تر می کند. مشورت با یک پزشک درمانگر و استفاده از تجربه او می تواند به ترک موثر متادون کمک نموده و به این ترتیب فرد از چرخه معیوب ترک یک مخدر با مخدر دیگر خارج می شود. در این مقاله قصد داریم توضیح که چه راهی برای ترک سریع قرص متادون وجود دارد.

(چنانچه می‌خواهید درباره شرایط استفاده از بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد در منزل توسط پزشک متخصص کلینیک تهران پاک، اطلاعات کسب کنید تا عزیزان شما در کوتاه‌ترین زمان و بدون درد از اعتیاد رهایی یابند، همین حالا با شماره 02188571026 تماس بگیرید و از مشاوران مجرب ما مشاوره دریافت کنید)

اطلاعات تماس با کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک

موارد و میزان مصرف متادون به عنوان دارو

داروی متادون یک ضد درد بسیار قوی برای تسکین درد های شدید و حاد و برطرف کننده محرومیت از مخدرها است. شربت متادون در سرفه مقاوم به درمان در سرطان های پیشرفته ریه نیز موثر می باشد.

این دارو به اشکال زیر در داروخانه ها موجود است:

  • قرص: 5، 20 و 40 میلی گرم
  • شربت یا محلول خوراکی: 5 و 25 میلی گرم بر میلی لیتر
  • پودر: 1 گرم
  • آمپول: 10 میلی گرم بر میلی لیتر

میزان مصرف متادون برای هر فرد توسط پزشک تعیین می شود. با این حال میزان مصرف این دارو در سنین مختلف به این شرح است:

میزان مصرف متادون برای بزرگسالان: 5/2 تا 10 میلی گرم خوراکی (قرص متادون) به صورت تزریق زیرجلدی هر 4 تا 12 ساعت

میزان مصرف متادون در کودکان: مصرف متادون در کودکان باید با احتیاط و تنها در صورت ضرورت باشد. مقدار متادون مصرفی برای کودکان بر اسا وزن آنها محاسبه می شود. 1/0 میلی گرم به ازای هر 4 کیلو گرم وزن کودک هر 4 ساعت، 2 تا 3 بار به صورت خوراکی، وریدی یا عروقی. سپس هر 6 تا 12 ساعت برحسب نیاز.

روش‌های ترک اعتیاد به متادون

ترک تدریجی متادون

در رویکرد سنتی ترک اعتیاد به متادون در خانه، فرآیند ترک به صورت آهسته و تدریجی انجام می‌پذیرد. این روش، معمولاً به مدت ۵ الی ۷ هفته اجرا می‌شود. در این برنامه، ابتدا مصرف متادون به میزان ۳۰ میلی گرم در روز کاهش می‌یابد. سپس در هر هفته، به‌میزان ۵ میلی گرم کاهش می‌یابد تا به ۲۰ میلی گرم برسد. سپس مقدار مصرف در هر هفته به زیر ۵ میلی گرم کاهش می‌یابد تا به صفر برسد.

ترک اعتیاد به متادون همواره یک چالش مهم است که نیازمند مراقبت و راهنمایی تخصصی می‌باشد. در روش تدریجی سم‌زدایی بدن از متادون، نه تنها علائم ترک قطعی متادون مدیریت‌پذیر می‌شوند، بلکه این روش اجازه می‌دهد که به علاوه از اعتیاد جسمی، به مقابله با اعتیاد روانی نیز بپردازید.

بهترین روش ترک متادون

ترک متادون همراه با مصرف قرص B2

در روش ترک متادون همراه با مصرف قرص B2، با عوارضی مواجه می‌شویم که می‌تواند اثرات منفی داشته باشد. استفاده از قرص B2 به‌عنوان یک گزینه برای درمان اعتیاد، ممکن است منجر به وابستگی شدید به ماده دارویی شود. ترک اعتیاد با استفاده از B2 ممکن است باعث ظهور علائم ناخوشایندی مانند نشئگی گردد. اهمیت دارد به یاد داشته باشیم که ترک اعتیاد با استفاده از قرص B2 یک راه‌حل درست به شمار نمی‌آید، زیرا این اقدام احتمالاً به ایجاد وابستگی به B2 منجر خواهد شد و تنها شکل اعتیاد جایگزین خواهد شد. (در مقاله‌ای دیگر از بلاگ کلینیک تهران پاک درباره عوارض قرص ب۲ به طور کامل صحبت کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را نیز حتما بخوانید)

ترک متادون زیر نظر پزشک متخصص

در روش سم‌زدایی سریع در خانه که زیر نظر پزشک متخصص انجام می‌شود پیشنهاد می‌شود ابتدا با مشاوره پزشکی و انجام آزمایش‌های اعتیاد، دوز متادون و مدت زمان مصرف آن به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد. در صورت تأیید تأثیر پزشک متخصص، می‌توان به سم‌زدایی سریع مشغول شد؛ اهمیت مراجعه به تخصصی‌ترین منابع و اعتنای به نظرهای پزشکان تخصصی در مسیر ترک اعتیاد به متادون، همواره ضروری است. روش ترک اعتیاد در منزل زیر نظر پزشکان از نظر ما بهترین روش هست.

اطلاعات تماس با کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک

سم زدایی و ترک متادون چند روز طول می‌کشد؟

انتخاب بهترین روش سم زدایی مناسب برای بیمار معتاد به متادون بهتر است در مراکز ترک اعتیاد و توسط پزشک درمانگر تعیین شود. سم زدایی متادون بیش از هر چیزی به سلامت جسمانی، شرایط روحی، سن، دوز مصرفی و مدت مصرف بیمار بستگی دارد.

در صورت مساعد بودن تمام شرایط بیمار می تواند تحت سم زدایی فوق سریع قرار بگیرد. مدت بستری بیمار در کلینیک در این روش 2 تا 3 روز است. بعد از این مدت بیمار مرخص شده و روانپزشک درصورت نیاز داروهایی را برای تنظیم خواب و کنترل علائم بعد از ترک تجویز می کند. بعد از سم زدایی و ترک فیزیکی لازم است بیمار بر اساس شرایط روحی به صورت هفتگی یا ماهانه به روانپزشک مراجعه نماید.

بهترین راه ترک متادون

بهترین راه ترک متادون، پروسه سم‌زدایی و ترک تدریجی در کلینیک ترک اعتیاد و سپس ادامه درمان در منزل  است که بهبود جسمانی فرد را به همراه درمان‌های روانی فراهم می‌کند. این رویکرد به مصرف‌کننده این امکان را می‌دهد که با کمترین عوارض خماری مواجه شود.

آیا امکان ترک متادون بدون خماری در منزل وجود دارد؟ تحت نظر پزشک متخصص بله این امکان وجود دارد. اما درباره ترک متادون در خانه باید آگاه باشید که هرگونه تصمیم به خودسرانه، خوددرمانی یا ترک بدون راهنمایی پزشک، نه تنها موثر نیست؛ بلکه ممکن است عوارض شدیدتری برای فرد به همراه داشته باشد. در موارد متعدد، افراد با مشکلات اعتیاد به شربت یا قرص متادون، تصمیم به درمان خود بدون مشاوره از پزشک متخصص می‌گیرند و نتیجه آن اغلب مواجهه با مشکلات جسمی، روحی و روانی شدید می‌شود.

ترک متادون در خانه چند روز طول می‌کشد؟

برای انجام ترک متادون، اهمیت دارد که این فرآیند به صورت کاملاً تدریجی انجام شود و با کاهش تدریجی دوز مصرفی همراه باشد. برای اطلاعات بیشتر، بسیاری از افراد سوال دارند که سم‌زدایی از متادون چند روز به طول می‌انجامد؟ معمولاً سم‌زدایی کوتاه مدت متادون در حدود ۷ تا ۳۰ روز و سم‌زدایی بلندمدت آن حدوداً ۱۸۰ روز طول می‌کشد.

عوارض ترک متادون

باید توجه داشت که ترک اعتیاد بدون راهنمایی اصولی، همراه با عوارض ناپذیر جسمی و روانی متعددی از جمله مشکلات زیر می‌باشد:

  • اختلال در تنفس
  • اختلال در الگوی خواب
  • تعریق فراوان
  • درد عضلانی
  • تهوع
  • مشکلات گوارشی
  • عدم تعادل

عوارض ترک متادون

عوارض ترک متادون در موارد شدیدتر:

  • اضطراب و نگرانی
  • اشتیاق به مصرف متادون
  • حالت گرفتگی و لرز
  • آبریزش بینی
  • اختلال در خواب
  • ناراحتی روحی

برای مدیریت بهتر وسوسه‌ها و حفظ پیشرفت در ترک، مشاوره با یک روانشناس توصیه می‌شود. این امر می‌تواند در کنترل عواطف و راهنمایی در مسیر ترک اعتیاد به متادون موثر باشد. در کل، اهمیت پیگیری منظم با تیم درمانی و مشاوره فراگیر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

جدول زمانی ترک متادون

روزهای اول تا دوم

نشانه‌های ترک به طور عموم تا حداقل 30 ساعت پس از آخرین مصرف متادون توسط شخص ظاهر نمی‌شود و بسته به مقدار مصرف، ممکن است حتی بیشتر زمان نیاز داشته باشد. در این بازه زمانی، علائم فیزیکی از قبیل لرز، تب، ضربان قلب سریع، و دردهای عضلانی شروع به ظاهر شدن خواهند کرد.

روزهای سوم تا هشتم

در هفته یا بیشتر، تمایل به مصرف متادون به شدت افزایش می‌یابد. افراد ممکن است با اضطراب، درد بدن، تهوع و بی‌خوابی، همچنین تحریک‌پذیری و اضطراب مواجه شوند. علائم فیزیکی مشابه به سرماخوردگی در این دوره باقی خواهند ماند. با توجه به مدت باقی‌مانده متادون در بدن، اغلب زمانی بین 3 تا 8 روز طول می‌کشد تا علائم به اوج برسند. در این مرحله، علائم اضافی نظیر افسردگی، استفراغ، و گرفتگی عضلات ظاهر می‌شوند.

جدول زمانی ترک متادون

روزهای نهم تا پانزدهم

پس از اوج ترک، علائم شروع به کاهش می‌یابند، اگرچه برخی از آن‌ها مانند تحریک‌پذیری، اسهال، و ناراحتی فیزیکی باقی می‌مانند. مصرف‌کنندگان ممکن است همچنان به شدت به مواد مخدر هوس برده باشند و افسردگی ظاهر شود. این افسردگی ممکن است شدید باشد و برخی از افراد ممکن است در احساس لذت یا ایجاد انگیزه مشکل داشته باشند.

روزهای پانزدهم به بعد

نشانه‌های ترک متادون، از جمله کاهش انرژی، اضطراب، مشکلات خواب، و هوس معمولاً برای 2 تا 3 هفته باقی می‌مانند. پس از اتمام فرآیند سم‌زدایی در بازه 3-6 هفته‌ای، بسیاری از سابقه‌داران متادون تجربه علائم ترک حاد یا PAWS را خواهند کرد. این علائم ممکن است برای چندین ماه یا حتی تا 2 سال ادامه داشته باشد و شامل تحریک‌پذیری، اضطراب، افسردگی، ناتوانی در احساس لذت، مشکل در خواب، و تمرکز ضعیف باشد.

سخت‌ترین روز ترک متادون

بیشترین چالش‌ها معمولاً در 3 تا 5 روز اولیه ترک احساس می‌شود، زیرا خماری ترک در این مدت شدیدترین است. اما با مراقبت‌ها و پشتیبانی‌های مناسب، این مرحله قابل تحمل می‌شود. در پایان، مهم‌ترین نکته این است که هر فرد به طور متفاوتی به ترک متادون واکنش نشان می‌دهد و نیاز به برنامه درمانی شخصی‌شده دارد. همچنین، همواره مشورت با پزشک و تیم درمانی حائز اهمیت است.

خماری ترک متادون چند روز است؟

خماری ترک متادون معمولاً در 4 تا 10 روز اولیه ظاهر می‌شود و شامل علائمی مانند تعریق، تورم چشمان، بینایی مات، افت فشار خون، و گاهی حتی تهوع و استفراغ می‌شود.

مراقبت‌های بعد از ترک متادون

سم زدایی بدن از متادون، می‌تواند به بیمار کمک کند تا فرآیند ترک با آرامش و آسایش بیشتری را تجربه کند. با این حال، سم‌زدایی به تنهایی قادر به حل مسائل اصلی که باعث سوء مصرف متادون شده‌اند، نمی‌باشد. به همین دلیل، اجرای سم‌زدایی باید با یک درمان جامع اعتیاد همراه گردد که شامل روش‌های رفتار درمانی و تدابیر تکمیلی باشد.

افسردگی و افزایش وزن پس از ترک متادون از جمله عوارض روانی و فیزیکی است که پس از درمان اعتیاد به متادون بروز می‌کند. از این‌رو، مراقبت‌های کامل از بدن در این مرحله زمانی بسیار اساسی است. برای مقابله با افسردگی پس از ترک متادون، جلسات روانشناسی فردی یا گروهی برای حل مشکل افسردگی و پرداختن به ریشه‌های مشکل اعتیاد باید برگزار گردد. 

مراقبت های بعد از ترک متادون

بیشتر بخوانید: علائم اعتیاد کودکان به مواد مخدر و راه‌های درمان آن

نکات مهم برای ترک اعتیاد به متادون

  • برنامه درمانی فردی
  • تدریجی و مرحله‌ای ترک
  • مشاوره روانی
  • پشتیبانی خانواده
  • زندگی فعال و سالم
  • مداومت در پیگیری پزشکی
  • تعامل با جامعه محلی
  • آگاهی از علائم ممکن
  • پیشگیری از وسوسه
  • تشویق به تحصیل و شغل

دارو برای ترک متادون 

برخی افراد معتاد به متادون برای ترک آن به داروهای شبه مخدر دیگر روی می آورند. این کار درصورتی که با نظر و تجویز پزشک انجام نشود نتیجه ای جز جایگزینی اعتیاد به یک مخدر با اعتیاد به مخدر دیگر ندارد.

بوپرنورفین

بوپرنورفین دارویی مخدر با خاصیت ضد درد و جایگزین مواد مخدر است. در صورت مصرف این دارو، روند کاهشی مصرف متادون تا 40 میلی گرم باید ادامه داشته باشد. استفاده از بوپرنورفین حدود ۳۶ ساعت بعد از آخرین مصرف متادون می ‌تواند در رفع عوارض اولیه ترک موثر باشد.

دوز مورد نیاز برای مصرف بوپرنورفین در مراحل اولیه ۲ تا ۴ میلی گرم و در صورت تحمل بیمار، یک ساعت بعد همین مقدار و حدود هشت ساعت بعد، ۴ میلی گرم است.

بنابراین مقدار بوپرنورفین مورد نیاز برای ترک متادون در روز اول، حدود ۸ تا ۱۲ میلی گرم می باشد. در روزهای بعددوز مصرفی به ۱۲ تا ۱۶ میلی گرم افزایش یافته و تقریبا تمامی عوارض ترک متادون ، رفع خواهد شد. اولین بار مصرف بوپرنورفین باید حداقل ۲۴ ساعت بعد از آخرین مصرف متادون باشد.

علائم ترک فوری متادون

زنالوکسون و کلونیدین

سایر علائم ترک متادون با استفاده از نالوکسون و کلونیدین به صورت موقت و کوتاه مدت قابل بهبودی و رفع است. (اگر می‌خواهید درباره فواید مصرف قرص کلونیدین و ترک اعتیاد بیشتر بدانید، در مقاله دیگری از بلاگ کلینیک تهران پاک کامل درباره آن توضیح داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را بخوانید)

ایمپلنت نالتروکسان

ایمپلنت نالتروکسان تحت نظر پزشک جراح و با بی حسی موضعی در کلینیک ترک اعتیاد در دیواره تحتانی شکم قرار داده می شود. این ایمپلنت 6 ماه ماندگاری دارد. ایمپلنت نالتروکسان تضمینی برای جلوگیری از اعتیاد مجدد به متادون است. زیرا بیماری که آن را دریافت کرده است تا مدت طولانی بعد از ترخیص از کلینیک ترک اعتیاد تمایلی به مصرف مجدد مواد ندارد.

بیشتر بخوانید: در زمان ترک متادون چی بخوریم

بهترین جایگزین برای متادون

درد و رنج ترک اعتیاد به متادون از جمله مهمترین دلایل مقاومت بیمار برای بستری در کلینیک و ترک اعتیاد است. اما امروزه پیشرفت علم پزشکی روش هایی را برای درمان بدون دردو خماری ابداع نموده است. استفاده از داروها برای کاهش و تخفیف علائم ترک متادون تحت نظر پزشک، بهره گیری از جلسات مشاوره و گروه درمان، تغییر سبک زندگی، رژیم غذایی سالم و ورزش می تواند تا حد زیادی ترک اعتیاد به متادون را راحت تر نماید.

ترک فوری متادون

کلینیک تهران پاک چگونه به شما کمک می‌کند؟

مرکز تهران پاک ترک اعتیاد با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌ها و روش‌های مدرن در زمینه ترک اعتیاد به حشیش، بهترین روش ترک متادون بدون درد را ارائه می‌دهد. این کلینیک، با اتکاء به رویکردهای نوین و بدون نیاز به روش‌های سنتی، امکان درمان بیماری اعتیاد را فراهم می‌کند. تیم پزشکان متخصص کلینیک، برنامه‌های درمانی و مشاوره را با توجه به نیازهای هر فرد به شکل شخصی و اختصاصی طراحی می‌کنند.

پس از طی مراحل ابتدایی ترک اعتیاد و سم‌زدایی تحت نظر تخصصی، افراد قادر به ادامه مراحل درمانی در محیط خانگی و تحت نظر پزشکان متخصص می‌شوند. این رویکرد نه تنها به سرعت به نتایج مطلوب منجر می‌شود بلکه همراه با کمترین عوارض ممکن برای بیماران پیش می‌رود. (در نهایت اگر تمایل دارید بدانید که ترک متادون سخت تر است یا تریاک در مقاله دیگری از بلاگ کلینیک تهران پاک درباره آن کامل توضیح داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را نیز حتما بخوانید)

اطلاعات تماس با کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک

38 نظرات

  • توسطعلی
    Posted 2021-12-06 9:49 ب.ظ

    سلام بنده از کشیدن تریاک خارج شدم و مدت یکماه هروز یک قرص ده ساعت ۸ شب میخوردم و الان یکماه است که دو تا قرص ۴۰ و یک ۲۰ ریختم تو لیوان و ۲۰۰ میلیتر آب بهش اضافه کردم و هرشب یک قاشق غذاخوری ازش میخورم و یک قاشق اب بهش می ریزم. الان یکماه است و آب رنگ سفیدی گرفته .میتونم کنار بزارم لطفا راهنمای کنید. فقط پودر دکنوفلاک ضد درد در دسترس دارم . خواهش دارم راهنمای کنید

    • توسطرضا
      Posted 2021-12-11 12:35 ق.ظ

      سلام علی جان ،هم درد هستیم ،البته من دوز مصرفی بالا داشتم و الان مدت کمی هست که خدای بزرگ مورد رحمتش قرارم داده و بدون هیچ گونه دارو ترک کردم ،فقط بگم الان آماده ترک هستی اصلا نترس و نگرانباش فقط و فقط بدون خداوند قادر هست بر انجام هرکار اینکه چیزی نیست بخواه ازش با همه وجود و صافی دل مطمیین باش براحتی بدون هیچ علائمی ترک کردی و تمام ،فقط توکل بخدا کن و متوسل شو ب قرآن و اهلبیت ،باورشون کن. تا بدون لحظه ای خماری و درد معجزه خدا رو ببینی و تمام ،بگم من روزانه 14قرص 40میلی گرمی متادون میخوردم ،قسم ب امام رضا ع که الان پابوسشم و مهمانش هستم فقط دعا کردم و از امام و خالق امام و خودم خواستم و معجزه رو نا الان و انشاءالله تا ته دنیام دیدم و میبینم .یادت نره اعتماد کن ب خدا و اهلبیت و کلام خدا قرآن.

      • توسطررررضا
        Posted 2022-01-05 12:43 ق.ظ

        عرق نمیکنید بعدازترک متادون؟؟

        • توسطن عرق میکنم
          Posted 2022-03-08 3:28 ب.ظ

          چرا من عرق میکنم اینم از علایم طبیعی سم زدایی بدن هست

      • توسطم
        Posted 2022-03-27 2:38 ق.ظ

        سلام داداش.میشه بهم بگی چطوری گذاشتی کنار..خواهش میکنم بجور داغونم.من شربت میخورم چند ساله روزی ۱۸ سی سی.توروخدا راهنماییم کن

        • توسطsajad
          Posted 2022-08-06 9:38 ب.ظ

          سلام داداش منم مصرف متادون داشتم هم شربت هم قرص الانم که دارم واست میگم تو ترک هستم دوز مصرفی هفت روز هفته اوردم پایین تا جایی که یروز درمیان نصفی قرص خوردم الان یخورده بدن درد بی خوابی دارم ولی روز به روز کمتر میشه بخدا توکل کن اراده داشته باشی اولین اخرین حرفم ارداس فقط خواهش میکنم ارادتو ازدست نده بخدا میگذره این روزام این مواد لعنتی انقد کثیفه که وقتی داری ترک میکنی میفهمی چی به سره بدنت اورده توکل بخدا همش میگذره همش ده روزه اوج فشار خماری ده روزه

      • توسطجمشید
        Posted 2022-04-26 10:57 ب.ظ

        خدایی جوک میگی طرف متادون پنجو نمیتونه بزاره کنار فقط با کم کردن دوز دارو اونم طولانی مدت وغذای با تبع گرم وورزش به مرور زمان ترک میشه

      • توسطسعید
        Posted 2022-08-26 7:52 ب.ظ

        رضا جان سلام دمت گرم چطوری تونستی ترک کنی منم راهنمایی کن ممنون
        من الان نزدیک 6ساله درگیر قرص متادون هستم و نمیتونم ترکش کنم
        ممنون میشم راهنمایی کنی

      • توسطTurk
        Posted 2023-04-03 4:20 ب.ظ

        سلام من روزی سه تا ۴۰ میندازم چطور ترکش کنم چند ساله گرفتارم این خماریم کارمم یجوریه وقتی خماری میکشم شب نمی‌خوابم نمیتونم برم کار راهی هست که درد خماری رو برطرف کنه بتونم شبا بخوابم ؟

    • توسطرضا
      Posted 2022-03-02 12:22 ب.ظ

      سلام.اقا تو توانمندی اگه دلت هوا شو کرد یک قاشق از همون آب سفید بخور.خدارا شکر تو زدی تو گوشش.خودت را نجات دادی.دیگه بهش فکر نکن این کار آدم نیست.خودت را سر گرم این همه زیبایی تو دنیا بکن.اعتیاد بد ترینه

      • توسطامیر
        Posted 2022-10-03 1:35 ق.ظ

        چرانمیشه ترک کرد
        اگه همت کنی همه چی امکان داره

    • توسطامیر
      Posted 2022-05-08 3:28 ق.ظ

      سلام.دوستان من پنج سال مصرف شیشه داشتم ولی تونستم با شربت متادون ترک کنم الان سه ساله از ترک شیشه میگذره الان شبی پنج سی سی مصرف شربت دارم ولی نمیتونم این مقدارو ترک کنم دیگه خسته شدم خدایی .این بوپرنوفرین یا نالوکسان جایگزینه خوبیه یا وابستگیش چطوره آخه خیلی دارن روش مانور میدن حتما دکتر باید تجویز کنه یا داروخونه موجوده.

      • توسطابراهیم
        Posted 2023-02-05 8:39 ب.ظ

        دوست عزیز متادون قویترین ماده مخدر محرک مغزی بعد از شیشه است، برای ترک متادون برای کسانی که مصرف بالای ۲ میلی گرم در روز دارن پایین آوردن مقدار روزانه مصرف به این نحو که اگر امروز ۵ میلی گرم مصرف داری فردا باید ۴ میلی گرم مصرف کنی تا ۶ روز تا بدنت به فرم جدید عادت کنه بعد از ۶ روز مصرفتو به ۳ میلی گرم کاهش میدی وتا ۶ روز، همینو ادامه بده تا یک میلی گرم و بعد ازقطره چکان استفاده کن هر میلی گرم ۲۰ قطره می‌باشد و دوره ۳ روزه برای کم کردن ۲ قطره بذار شاید مدت زمان ترک مقداری طولانی بشه اما مؤثرترین راه برای ترک متادون همین راه است بعد از اتمام دوره احتمال فقط بیخوابی و کسل بودن رو برای یک یا دو شب داری، اصلا نترس وباهاش کنار بیا ۴۸ ساعت بیخوابی کسی رو نکشته بعد از اون مرفین ساز مغز شروع به کار کرده و خواب ۳ ساعت و بیشتر تو شبانه روز برات میسر میشه تا به حالت نرمال ۸ساعت در شبانه روز می‌رسی طی یک هفته امیدوارم این تجربه شخصی بدرد عزیزانی بخورد که اراده کردن که دنیایی نو و زیبا برای خود و خانواده شان درست کنند

  • توسطمحمد
    Posted 2021-12-19 4:39 ق.ظ

    عزیزان تنها کار خدا اینه که بهت اراده اش رو بده و توی دهنت بندازه که ترک کنی .همین وبس.حالا خودتی با ی راه سخت .البته قابل تحمل .به کسی هم متوسل نمیخوات بشی خدا تنها مارو کفایت میکند

  • توسطعطا
    Posted 2021-12-27 4:54 ق.ظ

    من روزی 200سی سی شرروع کردم الان شبی یک وعده 10سی سی یا پودر میخورم

  • توسطابوالفضل
    Posted 2022-03-08 3:26 ب.ظ

    دوستان مصرف کننده متادون بهترین روش ترک و سم زدایی باید زیر نظر پزشک متخصص باشه من الان ۱۷ روزه پاکم و از صدرصد خماری ۱۰ درصدشو میشکم و اینم طبیعی هست

    • توسطاحمد
      Posted 2022-07-30 6:09 ق.ظ

      من با روزی ۵ سیسی شربت مصرف میکردم۲.۵ ظهر ۲.۵ شب.رفتم دکتر طی ۱۴ روز انداختش رو قرص هم دوزش که میشه یه قرص ۲۰ یه ۵.بعد تو ۲۱ روز هر ۳ روز.یک چهارم کم کرد تا. رسید به ۱ سیسی یعنی یک‌چهارم۲۰.بعد با نالوکسان سم زدایی کردم و درجا رفتم تو‌خماری چون نالوکسان موادو میکشونه بیرون ولی مغزت بلد نیست طبیعی مورفین تولید کنی تمام دردای یابویی و داره.بهترین و گرونترین قرصا و امپول تقویتی و میرنم ولی فایده نداره.الان روز هشتمم.اما بمیرمم نمیزنم.۸ روزه از پا درد نخوابیدم.اگه میخواید ترک کنید زیر نظر پزشک خوبه ولی بدونید خماری و داره .دکتر فقط علائم روحی و حیاتی و میتونه کنترل کنه.

  • توسطمحسن
    Posted 2022-04-21 10:30 ب.ظ

    سلام دوستان عزیز من هی مصرفم کم میشه مثلا از سه تا قرص چهل میرسه به یک بیست و بعد دوباره برمی گرده به مصرف زیاد سر خونه اول خیلی کلافه شدم زحمت الکی میکشم نمیتونم ، حتی چند بار کلا ترک کردم و الان پانزده ساله که موش و گربه بازی دارم مثلا ده سال ترک کرده بودم و الان دوباره سه سال گرفتاار شدم فکر کنم زندگی آدم خیلی مهمه اگه زندگی آدم خوب باشه دچار هیچ مخدری نمیشه زندگی بسیار تا بسیار بدم نگذاشت پاک باشم و نخواهد گذاشت، محیط بد و مشکلات مالی و زندگی نا آرام و بد همه عامل اعتیاد نه چیز دیگه

    • توسطیعقوب
      Posted 2022-06-20 1:04 ق.ظ

      سلام دوست همدرد عط باید جلسات Naبری که تمام راههای درست زندگی کردن و دوباره نرفتن سراغ این بدبختی رو یادت میدن اونم رایگان

      • توسطجمال سلطانی
        Posted 2022-10-04 6:12 ق.ظ

        سلام دوستان، واقعا اگر هدف ترک است اراده کنیم و از خداوند بخواهیم کمکمون کند مهم این است هدف وجود داشته باشد، دنبال جایگزین نباشیم، به جز یک اراده خالص برای حفظ پاکی، دوستانی که پاک می شوند سعی کنند با دوستان پاک همراه شوند در این همراهی به همدیگر قدرت قلب بدهیم، تشویق کنیم، و از روزها و خاطرات بد برای همدیگر بگوئیم، از روزها و زیبایی های پاکی بگوئیم، به همدیگر کمک کنیم، تا خداوند کمکمون کند، واقعا هرچه تخریب وارد کردیم دیگه بسه ، باید از ی جای شروع شود، پس از همین لحظه شروع خوبی است، مرگ ی بار شیون یک بار، چقد خود زنی، چقد سر زیر برف کردن، چقد پول و وقت بیهوده صرف نابودی خود کردن، دیگه کافیست

    • توسطحسن
      Posted 2022-07-09 12:26 ق.ظ

      درست‌میگی‌محسن‌جان‌منم‌مثل‌خودتم‌هم‌دردتم‌میفهم‌چی‌میگی‌مشکلاتی‌که‌توزندگیم‌هست‌بی‌پولی‌وفشارعصبی‌باعث‌شدمخفیانه‌مصرف‌روشروع‌کنم‌.وهنوزهم‌موفق‌به‌ترک‌نشدم‌کم‌شده‌اما‌بازیادشدن‌مشکلاتم‌دوباره‌برگشتم‌سمت‌اعتیاد‌..همه‌چی‌تواین‌مملکت‌دست‌به‌دست‌داده‌تا‌امسال‌من‌گرفتارباشیم‌..تاکفش‌من‌ونپوشی‌تاباپاهای‌من‌راح‌نری‌نمیتونی‌منوقضاوت‌کنی‌دوست‌من‌..به‌امیدروزی‌که‌یاپاکشم‌یاخاک‌شم‌..

  • توسطمرتضی
    Posted 2022-05-18 9:47 ق.ظ

    روزی دوتا چهل میخورم، تا حالا نتونستم ترک کنم، در توانم نیست
    خدا نگذره ازشون این چی بود گذاشتن تو کاسمون، من سیگارم نمیکشیدم، یکی داد گفت انرژی میده، می‌خوردم میرفتم باشگاه..
    ده سال گذشت و هنوزم نتونستم بزارم کنار، فقط به خاطر خانوادم زنده ام، وگرنه خودمو راحت میکردم،
    با این همه پیشرفت علم مگه میشه راهی واسه ترک سریع و راحتش نباشه؟!

  • توسطاقا
    Posted 2022-06-25 12:05 ق.ظ

    سلام خسته نباشید ببخشید من قرص متادون مصرف میکردم دوروزه کاملا گذاشتم کنار نخوردم می‌خوام ترکش کنم.بدن درد قلب درد و قلبم تیر می‌کشه و تپش قلب دارم بی حالم سرم درد می‌کنه چه پیشنهادی میکنید؟

    • توسطمجید
      Posted 2023-10-04 3:49 ق.ظ

      , سلام دوستان من الان ده سال همین قرص 20میخورم مصرفم اصلا بالانرفته روزانه قرص نصف میکنم نصفشو 15میلی کرم میخورم. چندروز گذاشتم کنار اما بدن درد عرق شدیدخمیازه وعصبانیت نزاشت که بزارمش کنار خدایی خسته شدم تمام قیافه م همه داره ازبین میره رفیقام حتی سیگارازدستم ندیدن اما ازبرخوردشون مشخصه چی فک میکنم خسته شدم بچه کوچیکی هم دارم خدایی میشه گذاشت کنار بعد اینکه پاک شدیم بازهم درد داریم؟بازهم بی حالی کسالت داریم؟کسایی که گذاشتن کنار راهنمایی کنن ممنون میشم

      • توسطعلی روان‌بد
        Posted 2023-10-10 3:27 ب.ظ

        سلام
        درمان شما قطعا اتفاق مي افته و فرايند و سخت و پيچيده اي نيست، علائم خماري و بي حالي هم بعد از درمان از بين ميره
        با شماره ي ٠٩١٢١٧٦٢٢٥٩ جهت مشاوره در تماس باشيد

  • توسطیلدا
    Posted 2022-07-05 10:14 ب.ظ

    توروخدا کمکم کنید
    من چندسالی بود قرصهای آرامبخش خیلی قوی میخوردم ، یه روز واسه ترک قرصها رفتم مطب دکتری که بهم شربت متادون تجویز کرد و الان دوساله گرفتارشم، روزی ۵ سی سی میخورم خیلی کمه ولی همینو نمیتونم ترک کنم، واسه منی که دختر دم بختم خیلی سخته و خیلی میترسم نتونم ترک کنم و آبروم بره ، مامانم دق میکنه اگه بفهمه ???

    • توسطمدیر سایت
      Posted 2022-07-13 7:43 ب.ظ

      سلام. برای دریافت مشاوره میتونید با کارشناسان کلینیک تماس بگیرید.

    • توسطپژی
      Posted 2022-07-16 12:03 ب.ظ

      شما کارن از همه راحتره چون مصرفت کمه ببین درد و خماری داره ولی نمیمیری که.یک ماه ادم به خودش سختی بده ارزششو داره

    • توسطابراهیم
      Posted 2023-02-05 9:06 ب.ظ

      یلدا خانوم عزیز، فقط باید مقدار مصرف خودتو کاهش بدی، ۵ سی سی رو بکن ۴ سی سی و تا ۶روز استفاده کن بعد که بدنت سازگار شد بکن ۳ سی سی وتا ۵ یا ۶ روز استفاده کن به همین منوال برسون به یک سی سی و بعد از قطره چکان استفاده کن هر یک سی سی نزدیک به ۲۰ قطره هست و هر ۳ روز ۲ قطره کم کن تا برسی به ۵ قطره در روز بعد از مصرف ۶ روزه دیگه مصرف ۵ قطره ای رو بذار کنار شاید برای دو یا سه روز یه خرده کسل و بیخوابی داشته باشی اما درد یا خماری زیاد نداری به.خاطر همین تحمل کن تا به امید خدا کلا خلاص بشی

    • توسطحسین
      Posted 2023-04-11 2:46 ق.ظ

      یلدا ،خواهرم از این شبهای ماه مبارک استفاده کن ،به اندازه توانت نطری برای مادرمان فاطمه زهرا سلام الله علیه انجام بده
      یا علی

  • توسطحسام
    Posted 2022-08-17 5:29 ق.ظ

    دوستان نیازی نیست خودمونو گول بزنیم. بنظر من بهترین روش ترک متادون توی کلینک های معتبر هستش. هیچکی از ترک متادون نمرده فقط به این نتیجه میرسه که هیچی حال عادی انسان نمیشه و چقدر ما آدما گمراه بودیم که بدن و جسمی که از طرف خدا نزد ما امانته رو داغون و داغونترش میکردیم خدا عاقبت هممون رو ختم به خیر کنه.

    • توسطAbolfazl
      Posted 2023-02-05 5:15 ق.ظ

      هر اشتباهی تاوانی داره
      خودم کشیدم خودمم خماریشو میکشم
      بقیه یه مشت حرفه اگه واقعا بخوای بزاریش کنارر می‌زاری والا نه

  • توسطا
    Posted 2022-10-03 1:39 ق.ظ

    من روزانه ی قرص ۴۰میخوردم
    الان ده روز تو ترکم بازم به هول قوه الهی تاترک کامل ادامه خواهم داد بدون استفاده از دارویی تو خونه فقط به ارداه خودم

  • توسطحسن
    Posted 2022-10-06 1:35 ب.ظ

    سلام و درود دوستان
    من حدودا ده سال مصرف شدید هرویین داشتم و این اعتیاد شدید اوایل لذت خیلی زیادی داشت و اما به تدریج برای رسیدن به همون لذت فقط تنها راه مصرف بیشتر بیشتر بود و تا جایی بدن آدم دوزآپ میشه که حتی روزی چند گرم هم دیگه دیگه لذتی نخواهد داشت و فقط رفع خماری می کنه و نه بیشتر . تاکید می کنم این دوز یعنی دو تا سه گرم هرویین اینقدر بالاست که برای بدن معمولی قطعا کمتر از نصف اون هم کشنده هست .
    روش های زیادی رو برای ترک امتحان کردم و همه اونا بی نتیجه بود . اما واقعا می خواستم که ترک کنم و برای همین ادامه می دادم . من اصلا آدم مذهبی نبودم اما باور کنید . برای اینکه بتونید تو مسیر بمونید و به خونه ی اول برنگردین به یه قدرت بالاتر نیاز دارید .بله این همون چیزیه که بهش می گن توکل کردن
    ای چیزی بود که نذاشت به خونه اول برگردم و البته علاوه بر این که هرویین رو کنار گذاشتم الان می تونم لذت معنوی ارتباط با هستی محض ( خداوند ) رو هم درک کنم .

  • توسطهمدرد آرش
    Posted 2022-10-26 7:02 ب.ظ

    دوستان ،بهترین روش ترک ،این است که اول تمام راه رو مثلا کم کردن رو بیارید روی کاغذ ،دارو رو بدید دست یک آدم دلسوز و طبق برنامه کم کم تمومش کنید غیر از این راهی بدون خماری سراغ ندارم.

  • توسطامیر
    Posted 2023-04-08 6:00 ب.ظ

    درود به دوستان من روزی ۱۰ سی سی مصرف میکنم ۳سال میشه مصرفو کم کردم که شده ۱۰تا چند بار اقدام کردم به ترک ولی با تنگی نفس شدید رو برو میشم و برای زنده ماندن دوباره مجبور به مصرف میشم راهی برای این مشکل توی ترک هست ؟ واقعا سخته عوارضش خیلی بده چه شب های که تا صبح نتونستم بخوابم با این که سر کار میرفتم و کار ساختمانی امیدوارم همه ترک کنند و راهی برای من باشد????

    • توسطسجاد
      Posted 2023-10-04 3:42 ب.ظ

      چرا میخوای ترک کنی؟ دوزتو کم کن و باهاش زندگی کن

      • توسطعلی روان‌بد
        Posted 2023-10-10 3:23 ب.ظ

        سلام
        كم كردن مصرف به معني خاتمه دادن به مصرف نيست و وابستگي وقتي تموم ميشه كه به صورت كلي قطع مصرف اتفاق بيفته

نظر خود را اضافه کنید