بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد در خانه

ترک اعتیاد در خانه یکی از روش های ترک مواد مخدر است. این روش توسط بسیاری از افراد درگیر اعتیاد خانواده های آن ها ترجیح داده می شود. این امر دلایل مختلفی ممکن است داشته باشد. از آن جمله می توان به مواردی همچون ترس و وحشت از محیط کلینیک یا مرکز ترک اعتیاد، احساس امنیت و آرامش در منزل، وقت گیر و هزینه بربودن بستری در کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک، مشکلات رفت و آمد متعدد به مرکز ترک اعتیاد، حفظ حریم شخصی، محدودیت های شغلی و اجتماعی اشاره نمود.

 

بر اساس اصول روانشناسی در برخی از افراد مکان مناسب برای بستری شدن، منزل شخصی بیمار است.

درمان اعتیاد در خانه به آگاهی کامل از روند ترک و کمک گرفتن از مشاور و پزشک ترک اعتیاد نیاز دارد. به طور معمول ترک اعتیاد در کلینیک آغاز شده و تحت نظر متخصصان در منزل ادامه می یابد. در این حالت پس از ویزیت اولیه توسط پزشک متخصص کلینیک (آقای دکتر محمد دادگری)، تیم پزشکی در منزل بیمار حاضر شده و عملیات سم زدایی و سرم تراپی را در بالین فرد انجام خواهد داد. استفاده از قرص ترک اعتیاد هم یکی از روش های ترک است که البته زیرنظر متخصص انجام می شود.
همچنین بیمار از مراقبت و پرستاری شبانه روزی توسط کادر درمان مجرب بهره مند خواهد گردید.
از مزیت های دیگر این روش را می‌توان در قرار گرفتن بیمار در فضای منزل و در کنار خانواده خود وهمچنین بهره مندی از شرایط آرام منزل می‌باشد.

 

آیا ترک اعتیاد در منزل اثر بخش است؟

اعتیاد را می توان یک بیماری روانشناختی دانست. به عبارتی فردی که به یکی از انواع مواد مخدر اعتیاد پیدا می کند به نوعی دچار یک نوع بیماری روانپزشکی شده است. به همین دلیل برای درمان اعتیاد، علاوه بر سم زدایی یا ترک فیزیکی و جسمی مواد، فرد معتاد باید از نظر روحی و روانی نیز تحت درمان و مراقبت قرار گیرد. به همین دلیل ترک اعتیاد در کلینیک به ترک در منزل برتری دارد.

در اغلب مواردی که خود درمانی و ترک اعتیاد در خانه منجر به کسب نتیجه مطلوب شده فرد دوز مصرف پایین و سابقه کمی در مصرف مواد داشته است. متاسفانه اکثر افرادی که برای ترک تریاک در خانه تلاش می کنند بدون کمک و مشاوره های پزشکی و روانشناسی در منزل اعتیاد را درمان کنند در نیمه راه درمان را نیمه کاره رها کرده یا مدتی پس از درمان و بهبودی مجددا مصرف مواد مخدر را از سر می گیرند.

این در حالی است که اگر درمان در خانه تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد و روانشناس حاذق باشد، می تواند نتایج بسیار مناسب و بدون بازگشتی در پی داشته باشد.

کلینیک تخصصی بستری و درمان اعتیاد تهران پاک، آماده پاسخگویی به سوالات و ارائه خدمات پزشکی در زمینه ترک و درمان اعتیاد می‌باشد. جهت مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

مشاوره رایگان و شبانه روزی : ۰۹۱۲۱۷۶۲۲۵۹
مشاوره رایگان و دریافت نوبت معاینه  :  ۳۰  الی ۸۸۵۷۱۰۲۶ -۰۲۱

مزایا و معایب ترک اعتیاد در خانه

هر روش ترک اعتیاد مزایا و معایب خاص خود را دارد. هرچه روش درمانی انتخاب شده به صورت علمی و اصولی تری دنبال شود از معایب آن کاسته و به مزایای آن افزوده می شود.به طور کلی معایب و مزیت های ترک اعتیاد در منزل عبارتند از:

معایب ترک اعتیاد در منزل

  • وجود عوامل محرک در خانه
  • وجود تنش بین افراد خانواده و نبودن آرامش
  • نداشتن انگیزه کافی و عدم کنترل وسوسه مصرف
  • وجود افراد مصرف کننده در خانه و دسترسی آسان به مواد مخدر
  • امکان بروز عوارض شدید جسمی و روحی
  • آسیب جسمی و روحی جبران ناپذیر به بیمار در صورت عدم رسیدگی مناسب و به موقع
  • عدم وجود پزشک و روانپزشک متخصص در شرایط اضطراری
  • امکان مصرف خود سرانه داروهای ترک بدون توجه به عوارض آن ها

مزایای ترک اعتیاد در منزل

  • حس آرامش و امنیت برای بیمار
  • مراقبت از بیمار توسط افراد دلسوز خانواده مانند پدر و مادر و همسر
  • دوری سایر افراد مصرف کننده
  • انگیزه گرفتن بیمار برای ترک با دیدن تلاش های خانواده
  • هزینه کمتر
  • وقت گیر نبودن
روش های ترک اعتیاد در منزل

نحوه ترک اعتیاد در منزل

برای درمان اعتیاد در خانه روش های مختلفی وجود دارد. با این حال چنانچه ترک اعتیاد به صورت خود سرانه و با توجه به تجربه افراد غیر متخصص و بر اساس احساسات اطرافیان صورت گیرد نه تنها نتیجه مطلوبی نخواهد داشت بلکه عوارض جسمی و روحی غیرقابل جبرانی را نیز برای فرد در پی دارد. بنابراین با مشاوره با یک روانپزشک یا روانشناس و انجام تست ها و آزمایش های لازم و دریافت کمک از یک پزشک متخصص درمان اعتیاد می توان برای ترک اعتیاد در خانه اقدام نمود. به این ترتیب نتیجه مناسب و بهبودی بیمار با احتمال بازگشت بسیار پایین بدست خواهد آمد. حتی برای ترک قرص روانگردان هم به یک مشاوره یا پزشک متخصص نیاز دارید. عواض بعد از ترک ممکن است از خود داروی مخدر مخرب تر باشد.

روش های ترک اعتیاد در خانه

برای درمان اعتیاد به مواد مخدر در خانه چند روش وجود دارد که عبارتند از:

 ترک تدریجی درخانه

در این روش ترک اعتیاد هروئین در خانه (یا سایر مواد مخدر و قرص روانگردان) فرد بصورت تدیجی و به مرور زمان مصرف خود را کم و در نهایت قطع می کند. این روش در مورد برخی مواد مخدر مانند تریاک، شیره، مورفین بسیار کاربرد دارد. با این روش بیمار علائم جسمی و روانی ناخوشایند کمتری را تحمل می کند و با گذشت زمان وابستگی روانی وی به مواد نیز از بین می رود.

درمان سرپایی

درمان سرپایی و غر بستری یکی از روش های ترک اعتیاد در منزل است. در این روش بیمار ابتدا با مراجعه به مرکز ترک اعتیاد تحت دارو درمانی قرار گرفته و برای ادامه درمان و استراحت به منزل می رود. درطول دوره درمان تحت روان درمانی فردی و گروهی نیز قرار می گیرد. به طور کلی تا زمانی که ترک و درمان اعتیاد به انواع مواد مخدر تحت نظر متخصص انجام نشود احتمال شکست و بازگشت به اعتیاد زیاد است. حتی اگر قصد دارید برای ترک اعتیاد درمنزل اقدام کنید حتما با مشاور و پزشک مشورت و هماهنگ نمایید تا در صورت ضرورت و شرایط خاص یا بحرانی بتوانند به شما کمک کنند.

ترک ناگهانی

بسیاری از افراد و خانواده‌های گرفتار دام اعتیاد، بر این باورند که ترک باید یکباره و ناگهانی اتفاق بیفتد. فراموش نکنیم که اعتیاد یک بیماری است و علاوه بر جسم، روح فرد را نیز درگیر می کند. زمانی می توان گفت درمان به صورت قطعی اعتیاد اتفاق افتاد است که علاوه بر خارج شدن مواد از بدن فکر و ذهن بیمار نیز از آن پاک شده باشد. ترک ناگهانی تنها باعث سم زدایی بدن می شود در حالی که ذهن و روان فرد هنوز درگیر است. همه ما می دانیم که گرایش به مصرف مواد مخدر عموما ریشه روانی دارد. بنابراین ترک ناگهانی و ترک به اجبار اطرافیان بدون توجه به جنبه وابستگی روانی موجب تمایل مجدد بیمار به مصرف می شود. به عبارت دیگر در عمل تلاش ها بیهوده خواهد بود.

سوالات متداول

آیا ترک اعتیاد در منزل عارضه ای به دنبال ندارد؟

اگر ترک اعتیاد بدون مشورت با پزشک متخصص صورت بگیرد، ممکن است باعث بروز مشکلات جسمی شود. همچنین افسردگی هم یکی از عوارض ترک اعتیاد خودسرانه است و یا ممکن است به شکست بینجامد.

ترک اعتیاد اصولی در منزل چطور انجام می شود؟

برای درمان اعتیاد در خانه آگاهی کامل از روند ترک و کمک گرفتن از مشاور و پزشک ترک اعتیاد ضرورت دارد. مصرف داروهای ترک اعتیاد و نحوه ترک همه باید تحت نظر پزشک صورت بگیرد.

ترک اعتیاد در خانه چطور انجام می شود؟

در این فرآیند ابتدا بیمار برای مدت کوتاه و به صورت سرپایی به پزشک مراجعه و تحت درمان قرار می گیرد. سپس برای ترک اعتیاد در منزل استراحت می کند. مشاوره پزشک نیز از راه دور دریافت می شود. در این زمینه کلینیک تهران پاک یکی از بهترین مراکز ترک اعتیاد به بیماران مشاوره ارائه می دهد.

ارتباط با کلینیک

تماس تلفنی

واتساپ

اینستاگرام