ترک اعتیاد سریع

بیشتر افرادی که در دام اعتیاد گرفتار هستند و تصمیم دارند خود را درمان کنند دوست دارند هرچه سریع تر درمان برای آن ها صورت پذیرد. این افراد ترجیح می دهند به یکباره از دام اعتیاد رها شده و به زندگی سالم و عادی خود برگردند.

معمولا مشاهده می شود که تمام جوانب زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و شغلی شخص معتاد تحت تاثیر اعتیاد قرار می گیرد. این فرد زمانی که به خود می آید و متوجه اشتباهش می شود، تصمیم به تغییر و نجات خود و زندگی اش می گیرد. بیمار در این مرحله چونمی بیند که بخشی از زندگی خود را تباه کرده است فکر می کند کاش می شد به خوابی عمیق فرو روند و هنگامی که به هوش می آید زندگی سالمی داشته باشد.

گاهی نیز فرد تحمل درد و رنج عوارض ترک را ندارد و به دنبال روشی می گردد که بدون تحمل سختی اعتیاد خود را درمان کند.

آیا چنین اتفاقی امکان پذیر است؟

اگر درمان اعتیاد را فقط مرحله سم زدایی بدانیم، بله این کار امکان پذیر است.  در کلینیک ترک اعتیاد تهران روش هایی وجود دارد که فرد می تواند بدون رنج و مشقت بدن خود را به صورت و سریع و فوق سریع سم زدایی نماید. اما باید توجه داشته باشیم که درمان اعتیاد بدون مراحل روان درمانی و آموزش روش های عدم تمایل به مصرف مجدد محکوم به شکست است.

درمان فوق سریع

ترک فوق سریع

در این روش که بیش از چند ساعت به طول نخواهد کشید داروهای ضد مرفین در یک جلسه به صورت یکباره به فرد تزریق خواهد شد . بنابراین پیش از تزریق ضد مرفین لازم است بیمار به خواب عمیق رفته باشد.

خوشبختانه با متدهای جدید درمانی دیگر نیازی به بیهوشی کامل نیست و خواب عمیق جای بیهوشی را گرفته است.

البته این روش برای تمامی مواد توصیه نمی‌گردد و همچنین این که کدام بیمار کاندید این روش درمانی است پس از ویزیت و معاینه توسط پزشک به بیمار توصیه خواهد شد.

سم زدایی سریع و فوق سریع برای درمان اعتیاد

روش های سم زدایی سریع و فوق سریع به منظور اتمام فرآیند خماری و خروج مواد سمی و مخدر از بدن بیمار در کمترین زمان ممکن انجام میشوند. روش های تدریجی سم زدایی زمان بیشتری لازم دارند و بیمار علائم و عوارض خماری و ترک را که عموما دردناک و ناخوشایند هستند، بیشتر تحمل می کند. هدف از سم زدایی سریع و فوق سریع کاهش مدت زمان لازم برای ترک وابستگی فیزیکی، کاهش درد و احساس ناخوشایند و افزایش نرخ موفقیت ترک اعتیاد است.

کلینیک تخصصی بستری و درمان اعتیاد تهران پاک، آماده پاسخگویی به سوالات و ارائه خدمات پزشکی در زمینه ترک و درمان اعتیاد می‌باشد. جهت مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

مشاوره رایگان و شبانه روزی : ۰۹۱۲۱۷۶۲۲۵۹
مشاوره رایگان و دریافت نوبت معاینه  :  ۳۰  الی ۸۸۵۷۱۰۲۶ -۰۲۱

روش های ترک اعتیاد سریع و فوق سریع

روش های ترک اعتیاد و سم زدایی سریع را می توان به دو دسته تقسم کرد:

روش سم زدایی سریع (ROD) برای درمان اعتیاد

در این روش برای تسریع شروع و پیشرفت فرآیند سم زدایی داروهایی به بیمار داده می شود. در ادامه برای کاهش علائم ناشی از قطع مصرف مواد مخدر داروهای دیگری برای بیمار تجویز می شود.مصرف داروهای تسریع کننده و داروهای مسکن باید با تجویز و تحت نظز پزشک متخصص انجام شود. مصرف خود سرانه و بیش از حد این نوع داروها با هدف درمان سریعتر و راحت تر عوارض خطرناک و جبران ناپذیری به دنبال دارد.

روش سم زدایی فوق سریع (UROD) برای درمان اعتیاد

می توان گفت این روش همان روش مد نظر افرادی است که دوست دارند بخوابند و هنگامی که بیدار می شوند اثری از مواد مخدر در بدن آن ها نباشد. در روش سم زدایی فوق سریع بیمار بیهوش می شود. در زمان بیهوشی پزشک داروی مسدود کننده مواد مخدر را به بیمار تزریق می نماید. این دارو به نوعی باعث می شود بدن فرآیند سم زدایی را به اجبار آغاز کند. انتظار می رود زمانی که بیمار به هوش می آید بیشتر علائم و عوارض ناخوشایند را طی کرده باشد.

استفاده از روش فوق سریع برای سم زدایی ریسک خاص خود را دارد. میزان و نوع ماده مخدر مصرفی، سن و سلامت جسمانی عوامل مهم در تشخیص و تجویز استفاده از این روش هستند. به عبارت دیگر انجام این روش فشار زیادی به بدن واردمی کند و بیمار باید سلامت جسمانی کامل، سن کمتر از 40 سال و مصرف کمی داشته باشد. روش فوق سریع به هیچ عنوان برای بیماران دیابتی و افراد داری بیماری های قلبی مناسب نیست.

برای انجام این روش لازم است بیمار حدود 4 تا 6 ساعت بیهوش است و با ورود داروهای ضد مخدر به بدن ،تمام مواد چسبیده به گیرنده های مخدر جدا شده و از طریق ادرار و مدفوع دفع می شوند.

هنگامی که بیمار به هوش می آید کاملا بدن او کاملا پاک از مواد مخدر و سرحال و بدون هیچگونه مشکل خاصی است. اما به دلیل برخی اتفاقات فیزیولوژیک تا چند روز بعد از سم زدایی، تست اعتیاد او همچنان مثبت است بدون اینکه علائم خماری داشته باشد.

ترک فوق سریع

در روش درمان اعتیاد به صورت فوق سریع که به نام یو آر دی ( URD ) در بین بیماران شناخته شده است بعد از قرار دادن بیمار در حالت خواب عمیق، داروهایی برای مسدود کردن گیرنده های مرفین و دیگر داروهای مورد نیاز برای این روش درمانی به یکباره به بیمار تزریق شده و مراحل درمان تحت نظر پزشک متخصص با دقت طی می‌شود.

از مزیت های این روش ترک سریع سیگار و مواد مخدر (تریاک، هروئین، شیشه و …)، صرف مدت زمان کوتاه برای درمان اعتیاد می‌باشد. البته لازم به ذکر است که بعد از ترک جسمی از این طریق فرد بهبود یافته نسبت به ترک ذهنی خود نیز باید اقدام کند و در جلسات گروه درمانی و یا معتادان گمنام که در محل کلینیک به صورت دوره ایی برگزار می‌گردد، حضوری مستمر داشته باشد.

ترک اعتیاد فوق سریع در تهران

سم زدایی فوق سریع در کلینیک تهران پاک تحت نظر پزشک متخصص و کادر درمان صورت می گیرد که بیمار را از قبل از بیهوشی تا بعد از به هوش آمدن تحت مراقبت کامل دارند. انجام آزمایشات پزشکی لازم برای اطمینان از سلامت جسمانی بیمار و تحمل مدت طولانی بیهوشی لازم و ضروی است. بیماری که برای درمان اعتیاد به کلینیک مراجعه کرده است باید به تیم پزشکی اطمینان داشته باشد و در صورت تشخیص پزشک از درمان فوق سریع صرف نظر کرده و درمان سریع یا تدریجی را در پیش بگیرد.

سم زدایی اولین مرحله ترک اعتیاد و نه تمام آن است. اگر چه روش سم زدایی فوق سریع باعث می شود فرد سختی های خماری و ترک را تحمل نکند و با موفقیت کامل این رمرحله را پشت سر بگذارد اما ترک اعتیاد بدون درمان روانشناختی ناقص است. درمان اعتیاد زمانی کامل و موفقیت آمیز است که فرد بتواند با کمک روانشناس مجرب ریشه های میل به اعتیاد را در خود کشف و درمان نموده و راه های مقابله با میل و وسوسه مصرف مجدد را یاد بگیرد. به این ترتیب میتواند به زندگی عادی و سالم خود برگردد.

مدت بستری در کلینیک ترک اعتیاد برای درمان سریع

مدت زمان بستری در کلینیک برای درمان سریع و فوق سریع اعتیاد به میزان مصرف نوع ماده مخدر مصرفی، مدت زمان مصرف و سلامت جسمانی بیمار بستگی دارد.

در صورتی که بعد از معاینات اولیه معلوم شود بیمار شرایط لازم برای درمان فوق سریع را دارد، مدت بستری 2 الی سه روز خواهد بود.

چنانچه میزان مصرف بیش از حدی باشد که بتوان درمان فوق سریع را برای بیمار به کار برد، فرد چند روز در کلینیک بستری شده و زیر نظر تیم پزشکی قرار می گیرد تا شرایط او برای درمان فوق سریع مهیا شود.

در عدم آمادگی بیمار برای فوق سریع و تشخیص درمان سریع برای بیمار، مدت بستری 1 الی 2 روز بیشتر خواهد شد.

ارتباط با کلینیک

تماس تلفنی

واتساپ

اینستاگرام