قرص فارماتون برای ترک اعتیاد چه تاثیری دارد؟

قرص فارماتون برای ترک اعتیاد چه تاثیری دارد؟ آیا می توان با کمک این دارو سریع تر اعتیاد به مواد مخدر را ترک کرد؟ فارماتون نوعی مکمل غذایی موثر در رفع خستگی، افزایش انرژی و جبران فقر آهن و کم‌ خونی است. مکمل‌ها و ویتامین ‌های غذایی امروزه طرفداران زیادی دارند و بسیاری از مردم برای جبران کمبود ویتامین بدن خود آن ها را مورد استفاده قرار می دهند. مکمل فارماتون برای ورزشکاران نیز مفید است. در ادامه با بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

آیا فارماتون در درمان اعتیاد موثر است؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت قرص فارماتون به طور مستقیم و به تنهایی موجب ترک اعتیاد به مواد مخدر نمی شود. از طرفی نوع تغذیه بیماری که در حال درمان اعتیاد است بسیار مهم بوده و فرد باید تغذیه سالم و حاوی تمامی موادغذایی مورد نیاز بدن از جمله ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی و غیره را دریافت کند. به همین دلیل مصرف مکمل هایی مانند فارماتون می تواند در درمان اعتیاد مفید باشد.

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون نوعی مولتی ویتامین و مکمل غذایی است و اغلب به صورت کپسول ژلاتین نرم خوراکی در دسترس عموم قرار دارد. براساس ادعای سازندگان این قرص در رفع خستگی، پیشگیری از افسردگی، کاهش و رفع استرس و پیشگیری از عوارض ناشی از رژیم های غذایی نامناسب موثر است. به همین دلیل در ترک اعتیاد سرپایی توسط برخی از متخصصین برای بیماران تجویز می شود.

با این وجود مصرف قرص فارماتون برای ترک اعتیاد باید تحت نظر پزشک صورت پذیرد. این دارو حاوی عصاره جینسینگ، انواع مواد معدنی از جمله کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، ویتامین های A، D، E، B6، B12، اسید فولیک، تیامین و ریبوفلاوین است.

قرص ویتامین برای ترک اعتیاد

بیماران اعتیاد به دلیل مصرف ماده مخدر و عدم توجه به برنامه غذایی عموما دچار سوء تغذیه و اختلالات گوارشی متعدد مانند، اسهال، یبوست، مشکل در هضم غذا و كاهش اشتها هستند. به همین دلیل در دوران ترک و درمان تغذیه نقش بسیار مهمی دارد. مواد مخدر فرآیند هضم و جذب مواد مغذی و دفع سموم را مختل می کنند و بیماری ها و مشکلات متعددی را به دنبال دارند.

در شرایط درمان و ترک اعتیاد لازم است با تغییر سبک زندگی، عادات و رفتارهای منفی با عادات مثبت جایگزین شود. تغذیه مناسب، استراحت كافی و توجه به آرامش و ورزش ا جمله این تغییرات اساسی است.

افراد معتاد برای موفقیت در درمان خود نیازمند برنامه غذایی خاصی هستند که حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی و مفید برای ترمیم بافت های تحلیل رفته و بهبود عملكرد دستگاه عصبی و گوارشی باشد.

رژیم غذایی غنی از مواد غذایی با ارزش زیستی بالا مانند كربوهیدرات، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی نسبت به سایر رژیم ها در موفقیت ترک اعتیاد موثرتر است.

استفاده از مکمل های غذایی و مولتی ویتامین هایی مانند قرص فارماتون که سرشار از مواد مورد نیاز بدن هستند می تواند به ایجاد سهولات در درمان اعتیاد و کاهش عوارض کمک کننده باشد.

قرص ویتامین برای ترک اعتیاد

موارد مصرف قرص فارماتون برای درمان اعتیاد

علاوه بر تاثیر مثبت کپسول فارماتون برای ترک اعتیاد در منزل ، این دارو برای پیشگیری، کنترل و درمان بیماری ها و علائم زیر کاربرد دارد:

  • کم خونی مادر زادی، کم خونی ناشی از فقر آهن، کم خونی ناشی از سوء تغذیه و بارداری، کم خونی مگالوبلاستیک ناشی از کمبود اسید فولیک
  • کمبود ویتامین های A، B6، B12، D3، بیوتین و تیامین
  • کمبود آهن ناشی از جذب ضعیف و خونریزی مزمن، کمبود منیزیم در خون، بیماری ویلسون، هیپو فسفاتمی، هیپوکلسمی، اسکوروی، هیپرهوموسیستئینمی
  • درمان اختلالات نعوذ، اختلالات عصبی، اختلالات روحی و روانی، بیماری آلزایمر
  • درمان ریزش مو، بیماری های پوستی، آکنه، تقویت ناخن ها، درماتیت سبوره ای در نوزادان
  • بازگرداندن ضربان قلب سریع به حالت نرمال، تولید گلبول های قرمز، حمله و مشکلات قلبی، فشار خون بالا
  • بهبود متابولیسم کربوهیدرات ها، بهبود عملکرد سیستم تولید مثل، بهبود ضعف بینایی ناشی از کهولت سن، کمک به عملکرد طبیعی سلول ها، اعصاب، عضلات، استخوانها و قلب، بهبود عملکرد ذهنی، بازسازی بافت های بدن، آرتروز
  • کمک به درمان کبد چرب، آسیب کبدی ناشی از اثرات سمی، مشکلات کیسه صفرا، بیماری مزمن انسدادی ریه، درد قفسه سینه، درد پا به علت مسدود شدن شریان ها، پوکی استخوان، مشکلات چشمی، سردرد میگرنی، دیابت، تشنج، بالا بودن سطح کلسترول در خون، بی اشتهایی، اسهال

بسیاری از علائم و موارد گفته شده در این بخش ازجمله عوارض ترک اعتیاد است. بیمار در حال درمان اعتیاد ممکن است یکی یا چندین مورد از این علائم در دوره سم زدایی از خود بروز دهد. بنابراین با نظر و تجویز پزشک معالج می توان از قرص فارماتون برای تخفیف این علائم و تقویت قوای جسمانی بیمار استفاده نمود.

کپسول فارماتون عوارض جانبی و موارد منع مصرف و اختلالات دارویی نیز دارد، لذا مصرف این دارو بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

موارد منع مصرف قرص فارماتون

با وجود تاثیر قرص فارماتون برای ترک اعتیاد باز هم باید در مصرف آن زیاده روی نشود. همچنین در صورت داشتن هریک از موارد زیر از مصرف فارماتون به منظور هر نوع درمانی از جمله درمان اعتیاد خودداری فرمایید:

  • زخم معده
  • درماتیت حاد
  • اگزمای حاد
  • واکنش های آلرژیک
  • ساییدگی پوست
  • انفارکتوس حاد قلب
  • مشکلات کلیوی
  • مشکلات کبدی
  • مشکل در جذب گلوکز یا گالاکتوز
  • مشکل در جذب آهن
  • حساسیت به سویا و بادام زمینی
  • بالا بودن کلسیم ادرار یا خون
  • بارداری

تداخل دارویی قرص فارماتون

فارماتون با مواد و دارویی هایی نظیر الکل، آمیودارون، آملودیپین، آرسنیک تری اکسید، آسکوربیک اسید و باربیتورات ها تداخل ایجاد می کند. بنابراین در صورت مصرف هر نوع داروی شیمیایی یا گیاهی همزمان با این قرص، پزشک معالج را مطلع نمایید.

تاثیر قرص فارماتون برای ترک اعتیاد

نقش ویتامین ها در درمان اعتیاد

از جمله اثرات سوء مصرف مواد مخدر بر بدن، عدم جذب مواد غذایی مفید از جمله ویتامین ها و دفع آن ها است. به همین دلیل دریافت مناسب ویتامین ها در دوره درمان بسیار مهم است. ویتامین مورد نیاز بدن را می توان از طریق مواد غذایی یا مکمل ها دریافت نمود. مصرف روزانه 1 عدد مولتی ویتامین فارماتون با تجویز و نظر پزشک موثر است و مصرف بیش از حد و خودسرانه آن می تواند مضر باشد.

در این بخش نقش ویتامین های مختلف را بررسی می کنیم:

تاثیر ویتامین C

این ویتامین نقش موثری در کنترل علائم و نشانه های ترک اعتیاد از جمله دردهای عضلانی و ناراحتی های عصبی و روانی مانند استرس و اضطراب دارد. ویتامین ث  موجب تقویت سامانه های مغزی و تکمیل روند درمان اعتیاد خواهد شد.

ویتامین های گروه B: ویتامین های گروه ب به سم زدایی و پاکسازی بدن از مواد مخدر کمک می کنند. ویتامین های ب در تولیدسلول های خونی جدید در بدن، بهبود کارکرد دستگاه گوارشی و تبدیل قند مازاد به انرژی موثر بوده و با تاثیر مثبتی که بر مغز دارند گرایش و وسوسه مصرف مجدد مواد مخدر را کاهش می دهند.

حتما بخوانید: بهترین مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

تاثیر ویتامین E

این ویتامین عملکرد سلول های خونی را بهبود بخشیده و موجب کاهش آسیب های ناشی از مواد شیمیایی در بدن می شود. به علاوه ویتامین ای در بهبود آسیب های پوستی ناشی از مصرف مواد مخدر نیز موثر است.

تاثیر ویتامین D

ویتامین د در بدن علاوه بر کمک به جذب کلسیم و تقویت استخوان ها به تولید سروتونین در بدن نیز کمک می کند. سروتونین خطر ابتلا به افسردگی را تا حد زیادی کاهش می دهد. با توجه به اینکه افراد معتاد صدمات روحی و روانی بسیاری را متحمل می شوند مصرف این ویتامین در تسریع روند درمان و بهبود سلامت روحی و روانی نقش مهمی دارد. ویتامین D همچنین موجب کاهشش وسوسه مصرف مجدد مواد مخدر نیز می شود.

توصیه هایی برای ترک اعتیاد

آب میوه های مفید برای ترک اعتیاد

کم آب شدن بدن و آسیب های پوستی ناشی از آن یکی از آسیب های جدی مصرف مواد مخدر است. بنابراین مصرف مایعات فراوان می تواند تا حدی اثرات نامطلوب مواد افیونی را جبران نموده و به روند درمان کمک نماید. در میان تمام نوشیدنی ها مصرف آب میوه های طبیعی مانند آب انار، آب پرتقال، آب هویج، آب هندوانه بسیار مفید است. چرا که این نوشیدنی ها  منبع غنی از انواع ویتامین ها و املاح معدنی هستند و آب از دست رفته بدن بیمار را نیز جبران می کنند.

نوشیدن شیر برای درمان اعتیاد

شیر یک نوشیدنی سالم و مفید برای همه افراد است. شیر خاصیت سم زدایی نیز دارد. به همین دلیل در برخی مواقع ورود مقداری مواد سمی به بدن مانند شرایط آلودگی هوا نوشیدن شیر توصیه می شود. این خاصیت سم زدایی شیر مسلما به درمان بیماران معتاد نیز کمک خواهد کرد. البته در برخی مواد دستگاه گوارش بیمار به دلیل سوء مصرف مواد دچار مشکل شده و مصرف شیر برای این افراد مضر است. بنابراین بهتر است قبل از مصرف شیر با پزشک درمانگر اعتیاد مشورت شود.

تاثیر قهوه و نوشیدنی های کافئین دار در درمان اعتیاد

قهوه، نسکافه  و سایر نوشیدنی های مشابه که حاوی مقادیر زیادی کافئین هستند، عموما برای افزایش تمرکز و رفع خستگی و خواب آلودگی مصرف می شوند. مصرف این نوشیدنی ها برای افرادی که قصد دارند اعتاید خود را کنار بگذارند یا در مراحل ابتدایی رمان اعتیاد به سر می برند توصیه نمی شود. زیرا کافئین ممکن است روند درمان را مختل کرده و رفتار پرخاشگرانه و خشم را در این افراد تشدید نماید.

سایر نوشیدنی های انرژی زا و حاوی قند و کافئین نیز بهتر است توسط بیمار معتاد در حال درمان مصرف نشود.

اطلاعات تماس با کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک

9 نظرات

  • توسطمجید
    Posted 2021-10-18 12:59 ق.ظ

    سلام
    روزی ۵گرم شیره سوخته مصرف میکنم به صورت خوراکی
    حالا تصمیم گرفتم ترک کنم
    شما میتونید به من کمک کنید

    • توسطمدیر سایت
      Posted 2021-10-18 7:42 ق.ظ

      سلام با مرکز تماس بگیرید

    • توسطبهزاد
      Posted 2021-10-22 8:52 ب.ظ

      داداش اگه واقعا گفتی .حتما ترک کن خیلی بده یه عمر درگیری باشی.من خودم توترکشم.

    • توسطبلوچ
      Posted 2022-04-06 7:45 ق.ظ

      مرد حسابی من تو بلوچستانم روزی ۵گرم شیره مصرف نکردم تودیگ ترک بشو نیستی

    • توسطبلوچ
      Posted 2022-04-06 7:46 ق.ظ

      مرد حسابی من تو بلوچستانم روزی ۵گرم شیره مصرف نکردم تودیگ ترک بشو نیستی فق کمتر بخور همین

      • توسطعلی
        Posted 2022-11-25 7:35 ب.ظ

        سلام آیه یاس لطفا نخونید، من خودم روزانه یک و نیم مثقال شیره میخوردم، الان یکساله کاملا پاک پاکم، درد هم داشتم ولی خدا یه نفر رو گذاشت توی راهم تا بتونم با این غول بی شاخ و دم بجنگم و پیروز بشم، داداش شما هم براحتی میتونی، فقط به کلینیکهای ترک اعتیادی که بخاطر پول دارو میدن و از مواد سنتی به شربت اپیوم و قرص زیر زبانی و شربت یا قرص متادون معتادت میکنند و فقط پول رو میشناسن، گرفتار اینا نشو که از چاله به چاه میندازنت، خودم یکسال تمام گرفتارشون بودم و بعد از یکسال رفتم بهشون گفتم پس کی خلاص میشم، بهم گفت اون دیگه دست ما نیست دست خودته، اونم زمانی که از شیره به اپیوم تغییرم داده بودن و کلی زجر کشیدم تا از شربت به همون شیره و بعدش هم بکلی ترک کردم

  • توسطسجاد
    Posted 2021-10-27 6:45 ب.ظ

    میتونی بری تسویه خون براحتی ترک کنی بدون درد خماری . اما باید بندازی تو تریاک نزدیک دوماه بکشی بعد بری شیرمم میتونی بکشی ولی سخترع خودم همینجوری ترک کردم . شمارم اینه ۰۹۰۳۶۵۰۹۳۹۳ خاستی آدرس بدم برو

    • توسطعلی
      Posted 2022-01-06 10:41 ب.ظ

      کجا هست داداش من مصرفم الان نزدیک سه ماه است تریاک

  • توسطحسین
    Posted 2022-08-29 2:05 ق.ظ

    سلام خسته نباشید ..من ۲۵روزه که ترک کردم مصرفم تریاک بوده ..حالا ۵روزی میشه که قهوه میخورم آیا خوردن قهوه تو این مدت برام مشکلی که نداره

نظر خود را اضافه کنید