ترک هروئین چند روز طول می کشد؟

ترک هروئین چند روز طول می کشد؟ علائم ترک و خماری قطع مصرف هروئین چه مدت ادامه دارد؟ سم زدایی هروئین از بدن چند روز طول می کشد؟

این موارد از جمله مهمترین سوالات افرادی است که قصد ترک اعتیاد به هروئین را دارند اما از علائم و عوارض ترک می ترسند. از آنجایی که هروئین ماده ای خطرناک و به شدت اعتیادآور است که از گیاه خشخاش بدست می آید، ترک آن نیز چالش های خاص خود را دارد.

ترک هروئین اغلب با بدن درد، پا درد و کمردرد و عوارض دیگر همراه است. این عوارض موقتی و گذرا است و پزشک درمانگر اعتیاد می تواند در کنترل شدت و مدت این علائم و عوارض به بیمار کمک کند.

در این مقاله از سایت کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک قصد داریم به منظور افزایش اطلاعات شما عزیزان پیرامون ترک هروئین، به این موضوع بپردازیم که علائم خماری و ترک هروئین چند روز طول می کشد؟ تا پایاین با ما همراه باشید.

ترک اعتیاد به هروئین

با توجه به شدت اعتیادآوری هروئین، ترک اعتیاد به هروئین یکی از سخت ترین انواع ترک مواد مخدر بوده و نیازمند اراده قوی مصرف کننده برای درمان و ترک اعتیاد است. مصرف هروئین سموم زیادی وارد بدن کرده و سیستم اعصاب مرکزی، دستگاه گوارش و اندام های دفع سموم در بدن یعنی کبد و کلیه ها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. اعتیاد شدید و طولانی مدت به هروئین می تواند به این اندام ها آسیب های جبران ناپذیری وارد کرده و باعث افزایش فشار خون و کلسترول بالا شود. مصرف بیش از حد هروئین باعث کاهش تنفس و ضربان قلب شده و با ادامه این روند کاهشی فرد ممکن است اوردوز کند.

از طرفی قطع ناگهانی و خودسرانه هروئین نیز بسیار خطرناک است. درمان و ترک اعتیاد هروئین لزوما باید در کلینیک ترک اعتیاد انجام شود. اگر فرد به هر دلیل قصد ترک اعتیاد در منزل را داشته باشد باید تحت نظر پزشک متخصص این کار را انجام دهد.

اطلاعات تماس با کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک

سم زدایی هروئین چند روز طول می کشد؟

برای اینکه بدانیم ترک هروئین چند روز طول می کشد ابتدا باید از زمان لازم برای سم زدایی هروئین آگاه باشیم. چرا که اولین مرحله ترک اعتیاد به هروئین سم زدایی بدن است. پزشک متخصص با توجه به شرایط روحی و جسمی بیمار روش مناسب سم زدایی را برای او تجویز کرده و اجرا می کند. براساس روش انتخابی، مدت زمان لازم برای سم زدایی متفاوت می باشد. در روش ترک اعتیاد سریع برای درمان اعتیاد به هروئین، سم زدایی بدن 2 تا 4 روز زمان می برد. در حالی که روش سم زدایی تدریجی حدود 7 تا 10 روز زمان لازم دارد.

در هردو حالت برای ترک موفق هروئین با کمترین عوارض، بیمار باید تحت نظر پزشک و مراقبت کادر درمان باشد. در صورتی که دوز مصرفی بالا و مدت اعتیاد به هروئین طولانی باشد، طول دوره سم زایی ممکن است بیشتر طول بکشد.

طبق تحقیقات، افرادی که برای درمان اعتیاد و ترک هروئین با پزشک درمانگر اعتیاد مشورت کرده و اقدامات درمانی خود را در مراکز تخصصی ترک اعتیاد دنیال می کنند، درصد موفقیت بالاتری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: روش‌های سم زدایی بدن از مواد مخدر در خانه

علائم و عوارضی ترک هروئین چه مدت ادامه دارد؟

علائم و عوارض ترک هروئین که به صورت جسمی و روحی خود را نشان می دهند، در افراد مختلف متفاوت بوده و به عواملی مانند مدت و میزان مصرف، نوع مصرف، سن، شرایط روحی و جسمی بستگی دارد. معمولا همه افراد همه علائم را تجربه نمی کنند و در هر فرد فقط ند عارضه بروز می کند.

شایع ترین عارضه بعد از قطع مصرف هروئین که تقریبا در همه بیماران مشاهده می شود، نیاز و وسوسه شدید به مصرف مجدد است. زیرا فرد احساس می کند بدون مصرف هروئین نمی تواند هیچ کاری انجام دهد. با گذر زمان بروز سایر علائم ترک این احساس شدیدتر نیز می شود.

علائم ترک هروئین از 6 تا 12 ساعت بعد از آخرین مصرف آغاز شده و طی 2 تا 3 روز و حداکثر 5 تا 10روز فروکش می کند. مدت طی شدن علائم و عوارض ترک هروئین از افراد مختلف متفاوت است. برخی علائم که اغلب علائم جسمانی و درد هستند طی چند روز و نهایتا یک هفته از بین می روند. اما عوارض روحی و روانی ترک ماندگاری بیشتری دارند و ممکن است تا ماه ها با بیمار همراه باشد.

بنابراین اگر منظور شما از سوال ترک هروئین چند روز طول می کشد، دوره سم زدایی و فروکش کردن علائم اولیه است می توان گفت حداکثر 10 روز! اما درمان قطعی و بدون بازگشت اعتیاد به هروئین مدت بیشتری زمان لازم دارد.

از جمله علائم و عوارض جسمی و روانی ترک هروئین می توان به دردهای شدید عضلانی و استخوانی، مشکلات گوارشی مانند تهوع و استفراغ، اسهال، بی اشتهایی و دردهای شکمی، بی خوابی، بی قراری، آبریزش چشم و بینی، افزایش ضربان فلب، بی حالی و بی حوصلگی، تب و لرز، تعریق، پرخاشگری، بداخلاقی، عدم تمرکز، هذیان گویی و  پرش اندام ها اشاره کرد.

تزریق هروئین

بیشتر بخوانید: علائم ظاهری فرد معتاد به هروئین چیست؟

ترک هروئین چقدر زمان می برد؟

هنگامی که فرد تصمیم به ترک هروئین می گیرد، مراحل ترک اعتیاد به هروئین با سم زدایی بدن تحت نظر متخصص آغاز می شود. سم زدایی و خروج کامل هروئین از بدن حداقل 3 و حداکثر 10 روز زمان می برد. اگرچه ممکن است بعد از سم زدایی تا چندین هفته بیمار احساس کند همچنان به مصرف هروئین نیاز دارد. در این مرحله پزشک متخصص می تواند به منظور کنترل وسوسه، علائم و عوارض ترک و تسکین درد دارو تجویز نماید.

به یاد داشته باشید سم زدایی بدن به معنای ترک کامل و موفق هروئین نیست. زیرا اعتیاد به هروئین یکباره اتفاق نیافتاده است که یکباره درمان شود. ترک اعتیاد موفق هروئین نیازمند یک برنامه اصولی است که در آن عوامل زمینه ساز اعتیاد شناسایی و رفع شده و بیمار بعد از سم زدایی بتواند وسوسه مصرف مجدد را در خود کنترل کند.

بیماری های روحی و روانی، مشکلات خانوادگی و اجتماعی، دوستان و اطرافیان ناباب از جمله رایج ترین دلایل گرایش به اعتیاد هستند. در واقع تا زمانی که عوامل زمینه ساز وجود دارد سم زدایی و ترک جسمانی بی فایده خواهد بود. به همین دلیل هیچگاه به طور دقیق نمی توان تعیین کرد که ترک هروئین چند روز طول می کشد؟

بعد از سم زدایی و بهبود علائم اولیه فرد باید تحت درمان روانشناسی قرار گیرد تا بیماری های روحی و روانی وی درمان شده و فرد مهارت ها و توانایی های لازم برای مقابله با شرایط سخت زندگی را بیاموزد. همچنین بتواند موقعیت ها و افرادی که او را به سمت اعتیاد سوق می دهند شناسایی کرده و از آن ها دوری کند.

شخص باید توانایی نه گفتن و مهارت های لازم برای کنترل وسوسه خود را بیاموزد و بتواند آن را بکارگیرد. در این صورت است که می توان گفت اعتیاد به طور قطعی درمان شده و فرد دیگر هیچگاه در دام اعتیاد گرفتار نخواهد شد. از این زمان لازم برای ترک هروئین و اطمینان از عدم بازگشت وی به اعتیاد ممکن است ماه ها و حتی بیش از یک سال طول بکشد.

حتما بخوانید: عوارض روانی ترک اعتیاد

عوامل موثر بر مدت زمان ترک هروئین در کلینیک ترک اعتیاد

در کلینیک ترک اعتیاد بیمار به مدت مشخص بستری شده و اقدامات لازم برای درمان و ترک اعتیاد سریع و موثر او انجام می شود. تمامی خدمات و روش های درمانی مورد استفاده برای برای فرد معتاد در این مراکز تحت نظر مستقیم پزشک متخصص و کادر درمان مجرب خواهد بود. همچنین در کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک روان درمانی، مشاوره و شرکت در جلسات روانشناسی فردی و گروهی برای درمان صحیح و بی بازگشت اعتیاد صورت می گیرد.

سوالی که پیش می آید این است که ترک هروئین در کلینیک ترک اعتیاد چند روز طول می کشد؟ مدت زمان بستری بیمار در کلینیک برای ترک هروئین به موارد مختلفی مانند عوامل خانوادگی و اقتصادی، مدت زمان مصرف و دوز مصرفی، سن و شرایط جسمانی بیمار، میزان اراده و مشکلات روحی و روانی او بستگی دارد.

بیمار می تواند تمامی دوره ترک را به مدت 3 تا 4 هفته در کلینیک بستری شود، یا فقط دوره سم زدایی را در کلینیک گذرانده و بقیه مراحل را منزل با نظارت پزشک متخصص طی کند که این کار 3 تا 4 روز زمان لازم دارد. همچنین فرد می تواند فقط برای معاینه و دریافت برنامه درمانی به کلینیک مراجعه کرده و تمامی دوره درمان را در منزل و در کنار خانواده طی نماید.

بعضی علائم و عوارض ترک ممکن است چند هفته طول بکشد اما سخت ترین مرحله ترک هروئین که معمولا با در همراه است تنها چند روز دوام دارد. برای کنترل این پزشک متخصص می تواند با تجویز دارو به شما کمک کند. همچنین اقدامات زیر می تواند مفید باشد:

  • مصرف وعده های غذایی و میان وعده های مغذی
  • مصرف امگا 3 و آنتی اکسیدان
  • مصرف میوه و سبزیجات تازه
  • استفاده از مکمل های ویتامین و مواد معدنی
  • کاهش مصرف کافئین
  • استراحت کافی
  • داشتن فعالیت بدنی مناسب
  • مصرف منظم داروهای تجویز شده توسط پزشک

کلام آخر

ترک اعتیاد هروئین و هر ماده مخدر دیگری سخت و زمان بر است و نیازمند اراده جدی فرد و حمایت خانواده و اطرافیان است. علائم و عوارض شدید ترک هروئین بعد از مدت کوتاهی فروکش کرده و بعد از آن می توانید زندگی جدیدی را آغاز کرده و اوقات خوشی را سپری نمایید.پس اهمیتی ندارد که ترک اعتیاد به هروئین چند روز طول می کشد.

مدت زمان ترک اعتیاد در افراد مختلف متفاوت است. در افرادی که اعتیاد شدید دارند ممکن است تا ماه ها علائم ترک وجود داشته باشد. نباید ناامید شوید، کافیست تصمیم بگیرید و برای ساختن آینده روشن بدون اعتیاد سخت تلاش کنید.

پزشکان، روانشناسان و مشاوران کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک درتمامی مراحل در کنارتان هستند و به شما کمک می کنند با کمترین عوارض اعتیاد به هروئین را کنار گذاشته و آسیب های روحی ناشی از مصرف مواد را درمان کنید.

نظر خود را اضافه کنید