ترک شیشه در کلینیک در تهران | مراحل و نحوه درمان

ترک شیشه در کلینیک در تهران با توجه به داشتن تخصص مدیران کار سختی نیست و به کمی اراده نیاز دارد. اما اگر بخواهید بدون اینکه زیر نظر یک متخصص باشید، درمان کار راحتی نیست. زیرا این ماده که به صورت صنعتی و لابراتوارهای خانگی و غیرمجاز و به روش های خطرناک تولید می شود، عوارض جسمانی و روانی شدیدی برای مصرف کننده در پی دارد.

میزان سختی ترک شیشه با توجه به میزان و مدت مصرف، نوع شیشه، شرایط سنی، جسمی و روانی فرد متفاوت است. کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک به عنوان مرکز مجاز ترک شیشه با بکارگیری بهترین روش های ترک و درمان اعتیاد به شیشه و با کمک متخصصان آماده ارائه خدمات تخصصی به معتادان برای ترک و بهبودی و عدم گرایش مجدد به این ماده سمی است.

شیشه چیست ؟

مواد مخدر شیشه به صورت صنعتی از ماده مت آمفتامین درآزمایشگاه های زیرزمینی و غیر مجاز تولید می شود. این ماده مخدر قوی و روان گردان بی بو که ظاهری کرستالی و سفید رنگ و طعمی تلخ دارد با نام های  کرانک، آیس، کریستال، مت و گچ نیز شناخته می شود.

تنها 10 ثانیه پس از مصرف استنشاقی، تدخین، خوراکی یا تزریق وریدی، این ماده با گردش خون به مغز می رسد. با رها شدن دوپامین زیاد از مغز، جسم و روان فرد تحت تاثیر قرار گرفته و احساس سرخوشی و لذت دارد. این اثرات حدود 8 تا 24 ساعت بعد از مصرف ماندگار است و تا 12 ساعت بعد نیز در ادرار تشخیص داده می شود.

اثرات مخرب مصرف شیشه

مصرف شیشه در کوتاه مدت موجب افزایش اعتماد به نفس و قدرت تمرکز کاذب می شود. همین موارد باعث افزایش میل فرد به مصرف مکرر و دوز بیشتر خواهد شد.

از جمله اثرات سوء بلند مدت این ماده خطرناک می توان به افسردگی، بیحالی، زودرنجی، توهمات آزاردهنده، میل به جرایم سنگین مانند قتل، انزوا، اختلالات روانی، اضطراب و تشویش، میل به خودکشی، از دست دادن وزن، اختلال در روابط جنسی، بیش فعالی، پرخاشگری، تعریق شبانه، افزایش فشارخون و ضربان قلب اشاره کرد.

مدت زمان ترک شیشه در کلینیک

مدت زمان لازم برای ترک شیشه در کلینیک و درمان قطعی و بهبودی کامل، بستگی به شرایط جسمی و روحی فرد دارد. میزان و مدت مصرف و صدمات بدنی که به فرد وارد شده است بر مدت زمان لازم برای ترک تاثیر گذار است.

نشانه های ترک شیشه و به طور کلی ترک اعتیاد در منزل در مراحل ابتدایی بیشترین شدت را دارد. در 24 ساعت اول بعد از آخرین مصرف این علائم به اوج خود می رسد. بی قرار و سختی ترک به تدریج تا پایان هفته اول کاهش می یابد.

اکثر علائم ترک شیشه در کلینیک پس از اتمام مرحله حاد به مدت چند هفته در حد ثابت و اندک ادامه دارد. علائم جسمی به سرعت فروکش می‌کند، اما میل غیرقابل کنترل به مصرف مواد مخدر به دلیل یادآوری احساس سرخوشی شدید پس از مصرف موجب آزار روانی فرد می شود. میل به مصرف دوباره حدود ۴ تا ۵ هفته وجود دارد. در این دوره درمان‌های مشاوره، روان ‌درمانی و رفتاردرمانی به بیمار کمک می کند به ترک اعتیاد پایبند بماند.

به طور تقریبی می توان گفت ترک قطعی و اصولی شیشه در کلینیک ترک اعتیاد در تهران از 2 تا 9 ماه متغیر است.

اطلاعات تماس با کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک

روش ترک شیشه در کلینیک

بهترین روش برای درمان اعتیاد شیشه و اطمینان از عدم بازگشت مجدد میل به مصرف مراجعه به کلینیک تخصصی ترک اعتیاد است.

ترک مصرف شیشه در کلینیک ترک اعتیاد تهران تحت نظر متخصصین پزشکی انجام می شود. در این مرکز از مشاوران و متخصصان با تجربه روانشناسی نیز برای ترک اعتیاد در کنار مصرف کنندگان و معتادان هستند. چرا که ترک شیشه بدون در نظر گرفتن جنبه های روانی محکوم به شکست است.

افراد معتاد به شیشه معمولا تبدیل به افرادی ضد اجتماع شده اند. بنابراین لازم است بعد از سم زدایی و ترک فیزیکی، طی جلسات مشاوره فردی و گروهی مشکلات روانی و اختلالات شخصیتی آن ها نیز توسط روانشناسان تشخیص داده شده و درمان شود.

در غیر این صورت میل به مصرف مجدد همراه با اضطراب و افسردگی و بی قراری زحمات و سختی های دوره درمان را بی نتیجه خواهد گذاشت.

کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک اهمیت روانشناختی را در کنار ترک و بهبودی فیزیکی به خوبی درک کرده و مورد توجه قرار داده است. در این مرکز پزشکان، روانشناسان، پرستاران و سایر پرسنل با تجربه تا بهبودی کامل فرد و رهایی او از دام اعتیاد به شیشه و حتی بعد از مرخصی از مرکز در کنار بیمار بوده و حال او را مرتبا پیگیری می نمایند.

مراحل ترک شیشه در کمپ

مراحل ترک شیشه در کلینیک

نحوه ترک شیشه در کلینیک مانند درمان سایر اعتیادها شامل دو مرحله سم زدایی و روان درمانی است. سم زدایی در درمان اعتیاد به شیشه به معنای پاکسازی بدن از شیشه و کمک به بدن برای انجام فعالیت های روزمره بدون نایز به مخدر است.

پس از سم زدایی، با مشاوره ترک اعتیاد به شیشه به فرد کمک می شود تا ذهن و روان خود را بازیابی نموده و باور کند بدون مصرف ماده مخدر هم می تواند فعالیت کند.

گاهی لازم می شود پزشک برای رفع علائم بی قراری و حملات عصبی ناشی از ترک شیشه از دارو استفاده نماید. با توجه به صدماتی که مصرف شیشه به بدن فرد وارد کرده و عوارض ترک شیشه بهترین اقدام برای ترک بستری فرد در کلینیک برای نظارت دائمی و پزشکان بر احوال او است.

بهترین کلینیک ترک شیشه در تهران

ترک شیشه در منزل به صورت خودسرانه و بدون نظارت پزشک و روانشناس کاری دشوار و البته خطرناک است. از آنجایی که بدن فرد به شیشه عادت کرده است ترک اعتیاد به شیشه ممکن است شرایط جسمی خاصی را برای فرد ایجاد کند. در این حالت حضور و مراقبت دائم پزشکان متخصص لازم ضروری است.

حضور دائم کادر پزشکی و روانپزشکی متخصص تنها در کلینیک ترک اعتیاد امکان پذیر است. بنابراین بستری فرد در مرکز ترک اعتیاد مجاز بهترین راه حل ترک اعتیاد به شیشه است.

مرکز ترک اعتیاد تهران پاک با بهره مندی از کادر پزشکی و روانپزشکی و پرستادی و خدماتی مجرب و دلسوز در محیطی آرام و مجهز آماده کمک به همشهریان برای درمان قطعی اعتیاد به شیشه است.

1 نظر

  • توسطmahdi
    Posted 2023-04-03 8:55 ب.ظ

    هزینه ترک مواد مخدر در کلینیک با روش بستری شدن بطور کامل چقدر می باشد لطفا این موارد رو هم بیان کنید
    و اینکه آیا در شهرستان ها هم شعبه دارید ؟

نظر خود را اضافه کنید