بعد از مصرف شیشه چی بخوریم؟

بعد از مصرف شیشه چی بخوریم؟ برای ترک اعتیاد به شیشه چه خوراکی هایی مفید است؟ چکونه اثر شیشه در بدن را از بین ببریم؟

اینها سوالاتی است که اغلب توسط افرادی که برای اولین بار شیشه مصرف کرده اند یا مدت طولانی در دام اعتیاد به شیشه گرفتار بوده و حال قصد دارند شیشه را ترک کنند پرسیده می شود. داشتن عادات غذایی و تغذیه سالم برای همه افراد به ویژه کسانی که دوره های اعتیاد به انواع مواد مخدر، محرک و روان گردان از جمله شیشه را گذرانده اند بسیار مهم است.

زیرا بدن این افراد برای دفع مواد سمی مصرفی و دفاع از خود در برابر آسیب هایی که به علت اعتیاد به وجود می آید نیاز به انرژی انرژی زیادی دارد. از طرفی مصرف مواد در طولانی مدت باعث کاهش اشتها و کاهش جذب مواد مغذی در بدن می شود. از این رو داشتن برنامه غذایی متعادل و سرشار از انواع ویتامین ها، پروتئین، مواد معدنی، میوه و سبزیجات تازه برای ترمیم آسیب هاب بدن امری ضروری است.

در این مقاله به بررسی نکات تغذیه ای برای ترک اعتیاد شیشه خواهیم پرداخت تا پایان با ما همراه باشید. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره و پاسخ به سوالات خود با کارشناسان و متخصصان ترک اعتیاد کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک تماس بگیرید.

اطلاعات تماس با کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک

تغذیه سالم برای ترک شیشه

اعتیاد به شیشه و هر نوع مادر مخدر و محرک یا روانگردان دیگر باعث تغییر در عادات و ذائقه غذایی فرد می شود. متاسفانه مشاهده می شود که بسیاری از معتادان به دلیل نداشتن تغذیه مناسب دچار سوء تغذیه و ضعف بدنی شدید هستند. به همین دلیل تغذیه و رژیم غذایی مناسب در زمان ترک اعتیاد اهمیت ویژه ای دارد.

تغذیه سالم باعث می شود بدن توان و قوت از دست رفته خود را باز یابد و عزم و اراده فرد برای ترک بیشتر شود. همچنین مصرف مواد غذایی سالم بعد از مصرف شیشه موجب تسریع روند بهبودی بیمار و کاهش علائم خماری و قطع مصرف مواد خواهد شد. رژیم غذایی غنی از ویتامین ها و مواد مغذی و مفید روند سم زدایی را بهبود می بخشد.

کمبود مواد غذایی مختلف در بدن می تواند منجر به عدم تعادل هورمون ها، درد و التهاب مزمن، تشدید اضطراب و افسردگی شود. که این موارد موجب وسوسه مصرف مجدد مواد و بازگشت بیمار در حال درمان به اعتیاد می شود.

نکته مهم دیگر در رابطه با تغذیه سالم برای ترک اعتیاد به شیشه این است که همانطور که مصرف برخی خوراکی ها برای شما لازم و ضروری است، باید از خوردن برخی دارو ها و خوراکی ها به شدن بپرهیزید.

با قطع مصرف شیشه و ترک اعتیاد اشتهای فرد به تدریج افزایش می یابد. در این زمان اگر فرد به تغذیه خود توجهی نداشته باشد و هر ماده غذایی را مصرف کند ممکن است با اضافه وزن و عوارض ناشی از آن مواجه شود.

مصرف طولانی مدت شیشه باعث می شود بدن برای جذب مواد مغذی و ویتامین ها ناتوان شود. در این شرایط اگر فرد برای جبران کمبودهای بدن خود به مصرف قرص های مولتی ویتامین و مکمل ها روی آورد، قرص به همان شکلی که وارد بدن شده، دفع می شود. این افراد باید با مصرف خوراکی ها و مواد غذایی به تدریج توان از دست رفته بدن را بازگردانده و سپس مصرف مکمل ها را شروع کنند.

حتما بخوانید: عوارض بنگ بر بدن چیست؟

مصرف شیشه و از بین رفتن مواد مغذی در بدن

مصرف هر یک از انواع مواد محرک و مخدر، اثرات مخرب خاصی بر سلامتی بدن مصرف کننده دارد. اما برخی از این اثرات مانند سوء تغذیه اثر مشترک مصرف اغلب مواد اعتیادآور است. کمبود آب بدن، عدم تعادل الکترولیت ‌ها و کاهش شدید دریافت غذا که منجر به سوئ تغذیه می شود در اکثر معتادان به مواد محرک از جمله شیشه قابل مشاهده است.

کسانی که شیشه و مواد مخدر دیگر را مصرف می کنند یک یا چند مورد از علائم تغذیه ای زیر دارند:

  • کاهش شدید اشتها: مواد محرکی مانند شیشه با ایجاد انرژی فراوان و احساس شکست ناپذیری اشتهای فرد مصرف کننده را به شدت سرکوب می کنند. به طوری که بیمار فکر می کند نیازی به مصرف غذا ندارد. افرادی که به طور مداوم مواد مصرف می کنند مصرف وعده های غذایی را فراموش کرده یا احساس می کنند بدنشان نیاز به تغذیه ندارد.
  • تغذیه نامناسب: مصرف مواد باعث تضعیف قدرت تشخیص و تصمیم گیری در فرد می شود. از این رو معتادان به غذایی مصرفی خود توجهی نداشته و اغلب فست فود و شیرینی جات که ارزش غذایی مناسبی ندارند را مصرف می کنند.
  • کاهش قند خون و افت دمای بدن: رژیم غذایی نامناسب می تواند منجر به کاهش قند خون و افت دمای بدن فرد شود. که مشکلات دیگری را نیز در پی دارد.
  • آسیب و اختلال در دستگاه گوارش: اغلب مواد مخدر باعث آسیب مستقیم به اندام های مسئول تجزیه و جذب مواد غذایی در بدن و مشکلات مزمن گوارشی می شوند. در نتیجه بدن توانایی جذب مواد مغذی را از دست می دهد.
  • کاهش وزن و تحلیل رفتن عضلات: تغذیه ناسالم، کاهش میزان غذای مصرفی و مصرف خوراکی های فاقد ارزش غذایی باعث کاهش وزن شدید و تحلیل عضلات بدن خواهد شد.
  • مشکلات وبیماری های روانی مانند افسردگی، اضطراب، سردرگمی و عدم توانایی حل مسئله: زمانی که مواد مغذی ضروی به بدن نرسد یا بدن توانایی جذب این مواد را نداشته باشد مغز توان و تمرکز کافی برای غلبه بر مشکلات و حل مسائل را نداشته و بیماری های روانی بروز کرده یا تشدید می شوند.

حتما بخوانید: بهترین قرص برای ترک شیشه

مواد غذایی مورد نیاز بدن برای ترک شیشه

همانطور که اشاره شد اعتیاد به شیشه باعث کمبود قابل توجه مواد مغذی در بدن و سوء تغذیه معتاد خواهد شد که سلامتی وی را با خطر جدی مواجه می کند. از این رو بعد از مصرف شیشه و در زمان ترک اعتیاد باید با مصرف مواد غذایی مناسب این کمبودها جبران شوند. موارد زیر لیست مواد مغذی مورد نیاز برای تامین کمبود ها و جبران آسیب های روحی و روانی بعد از ترک اعتیاد است:

  • انواع ویتامین ها از جمله A، C، B1، B9، B12
  • مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم
  • پروتئین ها
  • فیبر
  • امگا 3
  • آنتی اکسیدان ها

در زمان ترک اعتیاد به شیشه و سایر مواد اعتیادآور نباید در مصرف هیچ یک از گروه های مواد غذایی زیاده روی شود. بلکه باید سعی کنید از یک رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید. در پاسخ به سوال “بعد از مصرف شیشه چی بخوریم؟” می توان لیستی از خوراکی های مفید برای ترک شیشه را که در ادامه آورده شده است، ارائه داد.

  • گوشت های بدون چربی، مرغ، ماهی و بوقلمون که چربی کم و پروتئین بالایی دارند. این غذاها به تقویت روحیه و سلامت جسمی کمک می کنند.
  • ماست پروبیوتیک: ماست و لبنیات پروبیوتیک موجب تقویت و ترمیم آسیب های سیستم گوارش می شود. بنابراین بعد از قطع مصرف مواد مخدر، مصرف این مواد غذایی برای افزایش جذب مواد مغذی ضروری است.
  • غلات کامل: غلات کامل مانند نان و ماکارونی سبوس دار، کربوهیدرات های پیچیده ای در اختیار بدن قرار می دهند که باعث می شود فرد مدت بیشتری احساس سیری داشته باشد.
  • پنیر سویا (توفو): توفو ماده غذایی مناسب برای دریافت پروتئین کم کالری و کم چربی است. این ماده به ترمیم آسیب های کبدی ناشی از مصرف مواد مخدر کمک کرده و روند هضم را در کبرد آسان تر می کند.
  • میوه و سبزیجات: اغلب میوه ها و سبزی جات طیف وسیعی از ویتامین‌ ها، مواد معدنی، فیبر، آنتی اکسیدان و سایر مواد مغذی اصلی را که بدن برای سوخت و عملکرد درست به آن نیاز دارد را تامین می کنند. میوه هایی مانند موز، بلوبری، پرتقال، کیوی، طالبی، پاپایا، آووکادو و هلو و سبزیجات برگ دار مانند اسفناج و کلم پیچ، سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و سبزیجات نشاسته‌ای مانند سیب زمینی همگی باعث تقویت بدن و تامین نیاز بدن به انواع مواد مغذی خواهند شد.
  • روغن ها و چربی های غیر اشباع: جایگاه روغن ها و چربی های غیر اشباع را در یک رژیم غذایی متعادل نمی توان نادیده گرفت. روغن زیتون، روغن گردو، روغن کتان، آجیل ها، دانه و مغزها، میگو و ماهی برای ترک شیشه توصیه می شود
  • سوپر غذاها: برخی غذا ها سرشار از ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی هستند. به طوری که می توان آن ها را سوپر غذا نامید. حضور این مواد غذایی در رژیم بیماران در حال ترک بسیار موثر و مفید خواهد بود. از جمله این مواد خوراکی می توان به تخم مرغ، سیب زمینی شیرین، بادام، بادام زمینی، میوه های قرمز، دارچین، علف گندم، گوجه، توت و دانه کتان اشاره کرد.

نوشیدن آب بعد از مصرف شیشه

نوشیدنی های مفید بعد از مصرف شیشه

نوشیدنی های زیر می توانند به دفع راحت تر و سریع تر شیشه از بدن کمک کنند. اگر چه هیچ ماده غذایی و دارویی برای از بین بردن فوری اثر شیشه در بدن وجود ندارد.

  • آب: یکی از نوشیدنی های مفید برای ترک اعتیاد آب است. مصرف آب به دفع سموم از بدن کمک کرده و موجب کارکردن موثرتر اندام ها می شود. نوشیدن آب فراوان در کنار رژیم غذایی سالم کمک قابل توجهی به سم زدایی بدن از شیشه در زمان ترک اعتیاد می کند. سعی کنید روزانه حدود 2 لیتر (8 لیوان) آب بنوشید.
  • شیر و ماست: مصرف یک لیوان شیر یا ماست یک ساعت قبل از زمان خواب به فرد در حال ترک شیشه کمک می کند راحت تر بخوابد. زیرا داشتن خواب آرام و راحت بعد از مصرف شیشه تقریبا دشوار است. در حالی که خواب مناسب برای بهبود سلامت جسم و روان بسیار مهم است. فرآورده های لبنی با کمک به ترشح ملاتونین در بدن، موجب تنظیم زمان خواب و آرامش اعصاب و عضلات می شوند.
  • آب پنیر: در آغاز فرآیند سم زدایی بدن از مواد مخدر، به دلیل آسیبی که مواد مخدر به سیستم عصبی مرکزی وارد کرده است، بدن بیمار تحت فشار بیشتری قرار می گیرد. یک نوشیدنی مناسب برای آرامش سیستم اعصاب مرکزی و غذا خوردن دوباره، آب پنیر است. آب پنیر به بدن کمک می ‌کند مواد شیمیایی لازم برای ترمیم و تغذیه سیستم عصبی را تولید کند.

حتما بخوانید: آیا ترک شیشه با ریتالین امکان پذیر است؟

خوراکی های ممنوعه در زمان درمان اعتیاد به شیشه

در کنار مواد غذایی که برای از بین بردن اثر شیشه در بدن و ترک اعتیاد به شیشه مفید هستند، بیمار در حال ترک شیشه باید از مصرف برخی خوراکی ها خودداری کند. زیرا این مواد غذایی اثرات خماری و ترک را تشدید کرده و روند بهبود را کند می کنند. موارد زیر برخی از غذاهای ممنوعه در زمان درمان اعتیاد به شیشه می باشند:

  • خوراکی ها و نوشیدنی های حاوی کافئین مانند چای، قهوه و کاکائو
  • نوشیدنی های شیرین و گاز دار مانند آبمیوه های صنعتی، انواع نوشابه و نوشیدنی های انرژی زا
  • فست فود ها و غذاهای سرخ شده
  • خوراکی های شیرین مانند انواع شکلات، آبنبات و شیرینی

مصرف مکمل برای ترک شیشه

از بین بردن سریع آثار مصرف شیشه

شاید مقصود شما از سوال “بعد از مصرف شیشه چی بخوریم؟” این است که چه دارو یا خوراکی می تواند اثر مصرف شیشه را به سرعت از بین ببرد!

همانطور که می دانید در مدت کوتاهی بعد از مصرف شیشه حالت سرخوشی در فرد ایجاد می شود که ماندگاری طولانی ندارد. در حالی که عوارض جانبی مصرف شیشه مانند حالت چشم ها تا چندین ساعت باقی می ماند.

معمولا آثار مصرف شیشه حدود 10 تا 12 ساعت و در صورت مصرف بیش از حد تا 72 ساعت در بدن می ماند. بعد از 12 تا 24 ساعت، سطح انرژی به شدن افت کرده و آثار خستگی شدید و بی حالی در فرد مشاهده می شود. در این زمان الگوی غذایی و خواب مصرف کننده مختل شده و دچار نواسانات خلقی می شود.

به همین دلیل است که افراد برای پنهان کردن مصرف شیشه، به دنبال راهی برای از بین بردن سریع آثار آن هستند. اما باید گفت هیچ پادزهر و داروی طبیعی یا شیمیایی برای رفع سریع تاثیر شیشه بر بدن وجود ندارد.

مصرف خوراکی ها و نوشیدنی هایی که پیش از این ذکر شد می تواند به سم زدایی سریع تر شیشه از بدن کمک کند. اما هیچ یک از آن ها اثر فوری ندارد. پیشنهاد می شود بعد از مصرف شیشه آب فراوان بنوشید و خوراکی های مقوی بخورید.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم انواع خوراکی ها و نوشیدنی های مفید بعد از مصرف شیشه و رژیم غذایی سالم و صحیح برای ترک شیشه را شرح داده و به سوال “بعد از مصرف شیشه چی بخوریم ؟” پاسخ دهیم.

اما نکته قابل توجا اینکه هر بیمار در حال ترک با توجه به شرایط خاصی که دارد نیازمند رژیم غذایی مختص به خود است.  بهترین راه حل برای اطلاع از خوراکی های مفید برای ترک شیشه و دریافت رژیم غذایی مناسب هر فرد و مصرف داروها و مکمل هایی که به درمان اعتیاد به شیشه کمک کند، مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد و پزشک متخصص است. پزشک درمانگر اعتیاد و کارشناسان مرکز ترک اعتیاد تهران پاک به شما کمک می کنند که راحت تر، سریع تر و موثرتر اعتیاد به شیشه را درمان کنید.شما می توانید روش های عملی ترک اعتیاد در منزل را از کارشناسان ما بخواهید.

30 نظرات

  • توسطمحمد
    Posted 2022-08-07 3:04 ق.ظ

    آدم معتاد اگه ترک کردو سربه راه شد که هیچ وگر نه فقط باید خاک قبرستان روبخورند.

    • توسطمحمدرضا
      Posted 2022-09-16 4:22 ب.ظ

      اعتیاد فقط به مصرف موادختم نمیشود معمولاکسانیکه درهرپروسه ای که برای ما زیان است اعم ازمصرف مواد،خودارضایی ،چشم چرانی ،پرخوری،پرخوابی ،کم خوابی،عیبت ووووووهرکاربدی که درش افراط وتفریط بشه اعتیادمینامند بنابراین برای هرکدام ازاینها درمان بخصوصی وجودداردکه غیرقابل درمان نیست جنابعالی که میفرماییدخاک قبرستان،مطمعنا شامل حال شما هم میشه چون انسانها جایزوالخطاهستن که شما هم ازاین مقوله مستثنی نیستیدچون فقط اولیاءپاک ومعصوم بودن ولاغیر،
      حرف آخراینکه آدما ازعدم آگاهی دردام اعتیادمیفتن واجباربه مصرف یا استفاده میشن که بروزاعتیادرا شدت میبخشد،وسلام بیاییدبه هم کمک کنیم وریشخ اعتیاد رو بخشکانیم بجای دفن کردن درقبرستان ?

      • توسطmasumehj
        Posted 2022-10-08 5:27 ق.ظ

        درود به فهم وشعورت عزیز

      • توسطمحسن غلامی
        Posted 2022-12-08 10:40 ب.ظ

        احسنت

        • توسطامیر
          Posted 2023-10-04 2:54 ب.ظ

          آفرین خوب جوابشو دادی.لایک

      • توسطمحمد
        Posted 2022-12-12 10:03 ب.ظ

        اراده و اعتماد بنفس ، غیرت در داشتن در برابر تمام عوامل منفی که مواد مخدر به فرد میرسونه ، وسلام

      • توسطآرمان
        Posted 2023-02-06 2:20 ق.ظ

        باسلام وعرض ادب درموردمصرف خوراکی بعدازشیشه مصرف کردن خوردن یه لیوان شیر وگذاشتن خامه دربرنامه غذایی صبح وصبحانه مخلص کلام اینکه صبحانه خودتان رابه هیچ وجه ازدست ندهید چون کل وعده های غذایی یه طرف صبحانه یه طرف

      • توسطعلی
        Posted 2023-03-06 4:26 ق.ظ

        با تمام توضیحات شما کاملاً موافقم جز اونجا که فرمودید اولیاء پاک و معصومند ،که بادلیل مخالف این نظریه شما هستم

        • توسطمهدی
          Posted 2023-04-14 6:02 ق.ظ

          سلام وعرض ادب.
          اعتیاد را کسانی تجربه میکنن کهبیشتر آنها افرادی ساده با دلی پاک که همین باعث سواستفاده دوستان شده وطرف شکست می‌خورد ودنبال ارامبخشی هست که بطور اتفاقی یا غیره با مواد آشنا ودردش را تسکین می‌دهد ولی بعدها عادت کرده و….پس آدم معتاد بی‌غیرت نیست اکثرا بخاطر دوستانی کهباخنجرازپشت به آنها باعثش میشوند

    • توسطmasumehj
      Posted 2022-10-08 5:26 ق.ظ

      ایناکه میدونیم برادر ما کمک میخاییم

      • توسطعلیرضا
        Posted 2023-10-29 8:49 ب.ظ

        اول اینکه هیچ کس جز خودت به خودت نمیتونه کمک کنه
        دوم اینکه برای کمک خواستن و رهایی باید زمانش رسیده باشه یعنی باید بخوای وکرنه هزاران کمک هم فایده نداره

    • توسطعلی
      Posted 2022-11-11 3:00 ق.ظ

      هیچ وقت دیگران را راحت قضاوت نکن

    • توسطآرمین
      Posted 2022-11-13 10:59 ق.ظ

      فقط میخوام اینو بدونی که اصلا بعید نیس خودت یا یکی از عزیزانت گرفتار این بیماری بشن خدانکنه،زبونم لال و اینا نداره،پس بجا فتوا دادن از روی جهل سعی کن قضاوت نکنی کسی رو و اگه کمک نمیکنی هلش هم نده

    • توسطهومن
      Posted 2022-12-22 5:10 ب.ظ

      آفرین صد آفرین به شما واین طرز فکر مدبرانه شما واقعا حقیقت را به زبانی ساده وبدون تشریفات ومقدمه چینی بیان کردید واقعا لذت بردم از این گفتار مدبرانه شما هموطن گرامی ای کاش میتوانستم لحظاتی با شما حضوری دیدار کنم واقعا گل گفتی با شما موافقم البته ن تنها معتادین برخی از اطرافیان هم باید با این روش پذیرایی شوند ولی این را هم نباید نادیده بگیریم
      که هیچ کس دانسته وبا اطلاع قبلی وبصورت دلخواه معتاد نشده کسانی هستند که سن خطر را گذراندند ولی در سن مثلا 39سالگی خیلی اتفاقی در دام اعتیاد افتادند به هرحال نباید مغرور بود این مشکل یا بیماری مثل سرطان است ممکن است گریبان هر شخصی را در هر سنی یا جایگاهی بگیرد این مهم است خود شخص واطرافیانش چگونه در درمان با او همکاری کنند شخصی مثل شما هیچ وقت نمیتواند مورد مناسبی جهت کمک به شخص معتاد باشد وامثال شما باید قبل از شخص معتاد با روش پیشنهادی خودتان ,(. خاک قبرستان ) مورد پذیرایی قرار بگیرند آن هم نع ن بصورت شیک ومجلسی به صورت کاملا سنتی و معمولی…بازهم تشکر بخاطر طرز فکر شما دوست گرامی با امید اینکه موفق باشید

    • توسطسلطان
      Posted 2023-04-16 4:53 ب.ظ

      همینه دیگه، اگر جامعه شعور بیشتر ازین رفتار رو داشت اینهمه جَوون با مصرف مواد درد دل و مشکل رو تو خودشون نمی ریختن..
      خاک قبرستون نثار اونایی که فکر میکنن عقل کلّ هستن، من خودم هم سالم بودم هم ورزشکار ولی از دست زنم،از دست زندگی، از دست کارم افتادم تو این ورطه…

  • توسطدوست
    Posted 2022-08-24 10:19 ب.ظ

    اثار تخريبي در اعصاب و روان به شدت فراوان و مثل پلاستر رو مغز تاهميشه ماندگار، بنده يه ٣ سال تو دام اعتيادش بودم يه ٦ سال و الان نزديك به دوسال نه فقط لب به مواد مخدر نميزنم بلكه در سطح حرفه ايي بدنسازي ورزش ميكنم ،
    توصيه ام به دوستاني كه اين مقاله رو ميخونند ، دوستاني هستند كه دنبال پاكي موقت و فكر ميكنند به اصطلاح كنترلي ميتونند بكشند و سريع بعد مصرف پاك ميشند و رد گم ميكنند ، نه خير عزيزان اثار تخريبي بعد هر بار مصرف طولاني مدته و قابل مشاهده ست ، پس دنبال ميان بر نباشيد ، لذت ببريد از زندگي ورزش كنيد مشكلات براي همه هست زندگي براي همه سخته منتهي اين راه حلش نيست
    خدا قوت

  • توسطمازیار
    Posted 2022-09-04 4:38 ق.ظ

    فقط فقط یک راه داره.
    1-خط زدن سیگار
    2- نخوردن قهوه
    3-دور شدن طولانی از الکل اگه بشه همیشه
    4-رفیق بازی تعطیل به جزء رفیق های سالم
    4- ورزش و برنامه ریزی واسه اینده
    اگه انجام دادی که خوب وگرنه فاتحت خوندست

  • توسط2023
    Posted 2022-09-16 6:29 ب.ظ

    سلام
    با اینکه ۹ ساله مصرف دارم ولی هیچ کسی کوچکترین شکی به من نمیکنه
    ولی از تو داغون داغونم خودم میخوام حالم ازش به هم میخوره ولی دوسش دارم یعنی ی کرمی تو وجودته که روانیت میکنه همش میگم منتظر ی جریانی هستم که باعث دلخوشیم بشه ولی پیدا نکردم هیچ چیزیکه دلخوشم کنه کارم شده صبح برم مغازه بفروشم ودلخوشیم شده شب بیام بشینم بزنم دوباره همین داستان ادامه داره از خدا میخوام کمکم کنه چون با اینکه در آمدم خوبه ولی هیچ انگیزه ای وجود نداره
    مخلصیم

    • توسط09032807007
      Posted 2022-09-20 12:13 ق.ظ

      دوست عزيز شما خيال ميكنيد كسي به شما شك نميكنه اما كاملا در اشتباه هستيد
      اين يكي از اثار بد مواد مخدر كه فرد مصرف كننده فكر ميكنه كسي متوجه نميشه مصرف كننده ست بزار يه توصيه بهتون بكنم هميشه يادت باشه كه فردي كه مصرف كننده ست به اصطلاح معتاد از دور مشخص حتي نشستنش با بقيه افراد پاك فرق ميكنه پس صورت مسئله رو پاك نكن و انشالله رو اراده كار كني و بزني كنار و زندگي پاك شروع كني

    • توسطفقط خدا
      Posted 2022-09-20 12:15 ق.ظ

      دوست عزيز شما خيال ميكنيد كسي به شما شك نميكنه اما كاملا در اشتباه هستيد
      اين يكي از اثار بد مواد مخدر كه فرد مصرف كننده فكر ميكنه كسي متوجه نميشه مصرف كننده ست بزار يه توصيه بهتون بكنم هميشه يادت باشه كه فردي كه مصرف كننده ست به اصطلاح معتاد از دور مشخص حتي نشستنش با بقيه افراد پاك فرق ميكنه پس صورت مسئله رو پاك نكن و انشالله رو اراده كار كني و بزني كنار و زندگي پاك شروع كني

  • توسطامید
    Posted 2022-10-01 3:22 ق.ظ

    سلام من یه دوسال پاک بودم لغزش کردم چهارسال توی عذاب دوباره پاک شدم این بارنزدیک چهارسال الان دوباره یکساله مصرف میکنم زنم بچها رابرده داغونم بیست روزه بچهام راندیدم مصرف شیشه ام دوبرابرشده برلم دعا کنید

  • توسطگمنام
    Posted 2022-11-15 5:37 ق.ظ

    سلام به دوستان همدردم
    خلاصه بگم، من یک معلول هستم و درگیر بیماری اعتیاد شدم، زندگیم داشت نابود میشد منو کلکی بردن کمپ 2 ماه با این شرایط معلولیتی که دارم منو داخل کمپ نگهداشتن،وای چه روزهای سختی بود مخصوصا اون روزهای اول که فیزیک داشتم، بهش فکر میکنم بدنم میلرزه،ولی هرچی بود گذشت، منظور حرفم اینه که من با 70 درصد معلولیت با کمک شماها تونستم مصرف مواد متوقف کنم، دوستان باور کنید که اونقدرها که ما فکرشو میکنیم سخت نیست، الان شکر خدا 11 روزه که از کمپ ترخیص شدم، حال و احساسم خیلی بالا و پایین میشه ولی اینا دلبل بر این نمیشه که من دوباره مواد مصرف کنم

  • توسطداود
    Posted 2022-12-20 10:11 ب.ظ

    من چند سال شیشه مصرف میکردم اما الان پنج سال و یک ماه و بیست و هفت روز به کمک خدا تونستم پاک باشم و زن و بچه ام برگشتن و شکر خدا هر روز تو زندگیم داره اتفاق های خوب میوفته
    خدایا شکرت

  • توسطنادان امیدوار
    Posted 2023-01-25 3:07 ق.ظ

    باسلام .بنده ۱۶ ساله که گرفتار اعتیاد به ش هستم .سوالم اینه: آیا میشه با مشاوره تلفنی با پزشک مربوط یا روانشناس یا …. هرچی ، من تو خونه بمونم وبدون اینکه کسی متوجه بشه طبق فرمایشات ایشون پاک بشم ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • توسطمدیر سایت
      Posted 2023-02-01 2:09 ق.ظ

      سلام. برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد در منزل می توانید با کارشناسان کلینیک تماس بگیرید.

  • توسطنادان امیدوار
    Posted 2023-01-25 3:12 ق.ظ

    خدایا هرکی ، هر موجودی که گرفتار اعتیاد به شیشه و بقیه …….هست خودت با قادریتت ومهربانیت نجاتش بده . فقط خدا میتونه کمک کنه

  • توسطامیرحسین
    Posted 2023-03-24 8:09 ب.ظ

    به امیده روزی که هیچکسی برای اولین بار لبش به مواد مخدر ر نخوره وبه امید روزی که کسایی که اجبار به مصرف دارن به تونن به این درک برسن که میتونن تعقیر کنن ولی نمیتونن تعقیر بدن کسی روکه نمیخواد تعقیر کنه و وبتونن درک کنن هم نوع شون رو قضاوت رو بزارم برای نیروی برتر.وبه این باور برسن که بدون موادمخدر هم میشه زندگی کردو مواد دیگه نقشی تو زندگی شون نداره.من همین الان هم اجبار به مصرفم الان ۲۴سالمه و ۸ ساله که مواد مصرف میکنم. یجورایی فقط یه تصاویر مبهم از قبل معتاد شدنم یادم میاد انگار اصل خاطره ای ندارم خیلی حس بدی داره چون فکر میکنی پوچ و تو خالی هستی.منم دلم میخواد پاکشم برام دعاکنید. ممنون موفق باشید.

  • توسطکیا
    Posted 2023-03-27 12:54 ب.ظ

    سلام
    مطلب بسیار مفید وکاملی هست اگر کسی واقعا بخواد ترک کنه با رعایت همین مسائل ساده قطعا موفق خواهد شد.

  • توسطممد
    Posted 2023-10-05 5:45 ب.ظ

    حال کسی رو شیشه کشیدن بد شد چی بهش بدیم که حالش سرجاش بیاد؟

    • توسطعلی روان‌بد
      Posted 2023-10-10 3:14 ب.ظ

      سلام
      بهتره در وحله ي اول زير نظر پزشك باشن و علائمشون كنترل بشه
      ولي نوشيدن مايعات زياد (آب ميوه، آب) براشون موثره

نظر خود را اضافه کنید