در کمپ ترک اعتیاد چه می گذرد؟

کمپ یا کلینیک ترک اعتیاد مکانی است که با مجوز رسمی از بهزیستی اقدام به درمان و ترک اعتیاد معتادان می نماید. در این مراکز تمامی مراحل درمان زیر نظر متخصصان پزشکی و روانشناختی انجام شده و تلاش می شود جسم و روان آسیب دیده معتاد با هم درمان شود.

در مراکز مجاز ترک اعتیاد به جای کلمه معتاد از واژه بیمار استفاده می شود تا بار منفی کلمه باعث رنجش فرد نشود. بنابراین بهتر است ما نیز واژه بیمار را بکار ببریم. در ادامه با کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک همراه باشید تا بیشتر به موضوع کمپ بپردازیم.

در کمپ ترک اعتیاد چه می گذرد؟

بیمارانی که برای ترک اعتیاد به کلینیک مراجعه می کنند به مدت 3 تا 4 هفته تحت درمان قرار می گیرند. طول دوره درمان به دوز مصرفی و مدت اعتیاد بستگی دارد. هرچه دوز مصرف بالاتر باشد و فرد مدت بیشتری مواد مصرف کرده باشد صدمات جسمی و روحی بیشتری دیده است. بنابراین مدت زمان لازم برای ترک و درمان نیز طولانی تر است.

در مدت درمان جسمی و روانی سموم ناشی از مواد مخدر از بدن فرد خارج شده (سم زدایی) و بیمار به زندگی بدون مصرف مواد عادت می کند. در این دوره با درمان های روانشناسی و مشاوره فرد مهارت های زندگی را بازمی آموزد تا در آینده بتواند بدون مشکل در کنار خانواده و اجتماع باشد.

بیمار این دوره را باید در محیطی آرام و بدون تنش طی کند. تغذیه سالم برای تقویت جسم آسیب دیده بسیار مهم است. نظارت مداوم پزشک متخصص برای ارزیابی سلامت جسمی ودرمان آسیب های ناشی از مصرف مواد نیز ضروری است.

در کنار سلامت جسم بازیابی سلامت روحی و رفع مشکلات و اختلالات شخصی و خانوادگی نبایدفراموش شود. تا فرد بتواند بعد از بهبودی زندگی سالمی داشته باشد و میل به مصرف مجدد دراو از بین برود. ما در مرکز تخصصی ترک اعتیاد تهران پاک با در نظر گرفتن تمام اصول و ضروریات ترک اعتیاد، محیطی آرام و تخصصی را برای درمان بیماران اعتیاد فراهم نموده ایم.

مراحل درمان اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد

مراحل ترک اعتیاد در منزل و کلینیک به صورت اصولی و علمی در اکثر مراکز یکسان است. تفاوت مراکز ترک اعتیاد عموما مربوط به سطح تخصص کادر درمان، روش مورد استفاده برای ترک و امکانات رفاهی مجموعه است.

کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک با دلسوزی مسئولین و کادر درمان سعی دارد همه شرایط را در سطح ایده آل فراهم نماید. مراحل ترک اعتیاد در مرکز تخصصی تهران پاک به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید: ترک شیشه در کلینیک در تهران | مراحل و نحوه درمان

معاینه پزشکی

بیمار پس از پذیرش در کلینیک، توسط پزشکان مرکز مورد معاینه قرار گرفته و آزمایشات مختلف از جمله تست خون، تست قند، تست سلامت قلب، تست ریه را طی می کند.

مراحل درمان اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد

قرنطینه و سم زدایی

مرحله دوم بعد از معاینات و انجام آزمایشات، سم زدایی است. در این مرحله بیمار در محیطی با امکانات مناسب قرنطینه شده و اجازه مصرف مواد ندارد تا مواد مخدر کاملا از بدن خارج شود. در این قدم با نظر پزشک از داروها و آرامبخش ها برای بیمار استفاده شده و برای پیشگیری از اوردوز وتشنج، بیمار کاملا تحت نظر پزشک است.

بیشتر بخوانید:

مشاوره و درمان روانشناختی

پس از طی دوره سم زدایی بازیابی روح و روان بیمار اصلی ترین مرحله ترک اعتیاد است. این دوره حدود 2 تا 3 هفته طول می کشد و با نظر روانپزشک ملاقات با خانواده می تواند انجام شود. برنامه‌ های تفریحی نظیر بازی‌ های گروهی و ورزشی نیز در این مرحله در دستور کار قرار می‌ گیرد.

بیشتر بخوانید: ترک اعتیاد به تریاک در کلینیک و راه خلاصی از مورفین

مشاوره خانواده

نقش خانواده در درمان اعتیاد را به هیچ وجه نمی توان نادیده گرفت. درکنار درمان روانی بیمار، خانواده و نزدیکان نیز باید مشاوره های لازم برای نوع برخورد با معتاد بهبود یافته را آموزش ببینند تا بعد از بهبودی و ترخیص از کلینیک فرد دوباره به مصرف تمایل پیدا نکند.

پیگیری بعد از ترخیص

پس از بهبودی و ترخیص از کلینیک لازم است بیمار در دوره های آموزشی و روانشناسی حضور پیدا کرده و ارتباط او با مددکار تا مدتی ادامه داشته باشد.

ترک اعتیاد تنها با سم زدایی و بدون درمان های روحی اثر بخشی چندانی نخواهد داشت و احتمال بازگشت به اعتیاد بسیار زیاد است. کلینیک تهران پاک بعد از ترخیص بیماران نیز وضعیت آن ها را پیگیری خواهد نمود و برای شرکت در جلسات مختلف از ایشان دعوت می نماید.

کمپ ترک اعتیاد یا کلینیک ترک اعتیاد؟کمپ ترک اعتیاد یا کلینیک ترک اعتیاد؟

در واقعیت کمپ و کلینیک دو واژه مترادف برای نامیدن مراکزی هستند که به صورت تخصصی کار ترک اعتیاد در آن ها صورت می پذیرد. اما متاسفانه این روزها مراکز غیر مجاز ترک اعتیاد در همه جا به وجود آمده است که با هزینه کم و تبلیغات وسیع نظر افراد را جلب کرده و اقدام به پذیرش معتادان می نمایند. کلمه کمپ بیشتر برای این مراکز که به صورت غیر اصولی اقدام به ترک اعتیاد می نمایند مورد استفاده قرار می گیرد.

عموما اخبار منفی که درمورد مراحل ترک اعتیاد در کمپ منتشر می شود که فقط مربوط به کمپ های غیرمجاز است. در این کمپ ها بجای استفاده از روش های اصولی درمانی، روش های غیر علمی و بعضا غیراخلاقی مانند کتک زدن و شکنجه برای ترک اعتیاد افراد بکار گرفته می شود.

منایع مالی این اماکن توسط بهزیستی تامین می شود. افراد حاضر در این کمپ ها نیز افرادی هستند که به صورت اجباری برای ترک به این مراکز سپرده شده اند. در مقابل مراکزی هستند که به صورت خصوصی و با مجوز رسمی بهزیستی فعالیت می کنند. این مراکز با نام کلینیک ترک اعتیاد شناخته شده و با هزینه خانوده های بیماران و کمک های بهزیستی با امکانات تخصصی و رفاهی مناسب اداره می شوند.

در کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک گروهی از پزشکان، روانشناسان، مددکاران و پرستاران گرد هم آمده اند و به صورت اصولی و علمی و تخصصی به بیماران کمک می کنند از دام اعتیاد نجات یابند.

1 نظر

  • توسطمبین
    Posted 2022-10-19 10:36 ق.ظ

    مشاوره شون فقط در مورد سم زدایی هست
    هیچ اطلاعی در مورد مسایلی که خونواده ها باهاشون درگیر هستند ندارند

نظر خود را اضافه کنید