ترک شیشه در منزل

ترک شیشه در منزل کار اگر چه کار راحت و آسانی نیست اما امکان پذیر و شدنی است. مهمترین فاکتور در درمان اعتیاد به شیشه خواست و اراده جدی بیمار برای ترک است. اغلب بیماران برای درمان اعتیاد به شیشه تمایلی به بستری شدن در کلینیک ترک اعتیاد ندارند و ترجیح می دهند این کار را در محیط امن خانه و با حمایت اعضای خانواده انجام دهند.

برای ترک شیشه در کلینیک و در منزل روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به مراحل و چگونکی ترک شیشه در منزل خواهیم پرداخت.

با توجه به قوی بودن ماده مخدر شیشه و وابستگی روانی شدیدی که ایجاد می کند توصیه می کنیم برای ترک اعتیاد موفق و بدون عوارض شیشه در منزل با متخصصان کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک تماس بگیرید.

اعتیاد به شیشه چگونه است؟

شیشه، آیس و کریستال اسامی است که برای نامیدن ماده مخدر کریستال دی متامفتامین هیدروکلرید به کار برده می شود. این مخدر روانگردان به رنگ های سفید، صورتی، سبز و ابی در دسترس بوده و به صورت خوراکی، تزریقی، تدخین، کشیدنی و استنشاقی مصرف می شود.

متاسفانه در سال های اخیر شاهد رواج مصرف این مخدر در میان اقشار مختلف و پایین آمدن سن مصرف کنندگان در جامعه هستیم. افراد مختلف برای رهایی از تنش ها، استرس و مشکلات روزمره به مصرف شیشه روی آورده و نمی دانند این ماده چه عوارض جبران ناپذیری برای آن ها در پی دارد.

پس از مدتی علائم مصرف در فرد آشکار شده و با بروز آسیب‌های جسمانی و روانی موجب اختلال در عملکردهای اجتماعی، تحصیلی، شغلی و عاطفی فرد خواهد شد. بهتر آن است که هرچه سریعتر برای ترک شیشه اقدام کنید و خود را دام اعتیاد و عوارض و آسیب های آن نجات دهید و به زندگی عادی و نرمال خود بازگردید. مطمئن باشید مشکلات زندگی با اندکی درایت و تلاش قابل حل هستند اما اعتیاد به شیشه شما را در منجلابی عمیق فرو خواهد برد.

مصرف شیشه در کوتاه مدت باعث افزایش انرژی و توانایی جسمی، افزایش تمرکز، عدم احساس خستگی، افزایش هوشیاری، احساس سرخوشی و کاهش وزن خواهد شد که علائمی به ظاهر خوب و مثبت هستند، اما عوارض بلند مدت شیشه بسیار جدی و خطرناک است.

مهم ترین عارضه مصرف شیشه اختلالات روانی و افسردگی شدید است. به منظور کنترل و کاهش علائم روانی مصرف شیشه و ترک آن بهتر است با روانشناس متخصص مشورت نمایید.

حتما بخوانید: مواد مخدر شیشه چیست؟

روش ترک شیشه در منزل

ترک شیشه در منزل به دلیل تاثیری مصرف بلند مدت این ماده روانگردان بر جسم و ذهن، اندکی دشوار است و نیاز به مراقبت بالایی دارد.

ترک اعتیاد در منزل اگر به صورت غیر اصولی و بدون مشورت با پزشک درمانگر اعتیاد و روانشناس متخصص انجام شود، نه تنها موفقیت آمیز نخواهد بود بلکه عوارض جبران ناپذیری روی جسم و ذهن فرد خواهد داشت.

برای موفقیت در ترک شیشه در منزل مراحل زیر را باید طی کنید:

1- مراجعه به پزشک

ترک شیشه در منزل به هیج وجه نباید خودسرانه و بدون مشورت با پزشک انجام شود. در اولین مرحله برای ترک اعتیاد شیشه در خانه به پزشک مراجعه نمایید. پزشک با انجام معاینات، آزمایشات، اطلاع از وضعیت جسمانی، مدت و مقدار مصرف برنامه ترک و داروهای لازم را برای شما تجویز می کند. مصرف شیشه در اوایل برنامه ترک معمولا به طور ناگهانی قطع نمی شود.

2- سم زدایی

با شروع برنامه ترک شیشه در منزل، سم زدایی بدن با مصرف دارو و رژیم غذایی مناسب طبق دستورالعمل پزشک آغاز می شود. در این دئره ممکن است فرد حدود 1تا 3 روز به خوابی عمیق فرو رود. بعد از خواب عمیق دوره خماری شروع می شود.

3- دوره خماری

در دوره خماری و با قطع مصرف شیشه بدن آب و املاح زیادی را از دست می دهد و دچار ضعف جسمی و روحی شدید می شود. در این مرحله عوارض ترک شیشه در بیمار بروز کرده و او را از ادامه مسیر مایوس می کند.

راحت ترین کاری که فرد در این دوره می تواند برای بهبود حال خود انجام دهد مصرف مجدد شیشه است. به همین دلیل احتمال شکست پروسه درمان در این دوره زیاد است.

مدت این دوره بستگی به شرایط روانی و جسمی فرد دارد و ممکن است حداکثر 2 هفته طول می کشد. در دوره خماری بیمار باید تحت نظر پزشک و روانشناس قرار گیرد و با تغذیه مناسب به خوبی تقویت شود.

علائم جسمی ترک شیشه طی یک هفته پس از آخرین دوز مصرفی به اوج می ‌رسد.سپس فروکش کرده و طی ۲ تا ۳ هفته از بین می ‌روند. اما ترک ذهنی و روانی می ‌تواند ماه ها پس از ترک ادامه داشته باشد.

اطلاعات تماس با کلینیک ترک اعتیاد تهران پاک4- محرومیت شیشه

برای درمان کامل اعتیاد به شیشه آخرین مرحله محرومیت یک تا سه ماهه از مصرف شیشه است. در این مدت فرد به هیچ عنوان نباید شیشه مصرف کند. در دوره محرومیت شیشه بیمار ممکن است رفتار و واکنش های هیجانی نامناسبی داشته باشد و حتی اقدام به خودکشی نماید.

میل به مصرف مجدد د راین دوره بسیار زیاد است و احتمال ناتوانی بیمار برای غلبه بر میل مصرف وجود دارد. تنها راه گذر موفق از این دوره، کسب آمادگی روانی ترک و غلبه بر وسوسه بازگشت به اعتیاد مشورت با مشاور و روانشناس متخصص است.

با این کار عوامل روانی مصرف شیشه در فرد به صورت بنیادی حل شده و بیمار راهکارهای کنترل وسوسه را می آموزد.

حتما بخوانید: بعد از مصرف شیشه چی بخوریم؟

روان درمانی برای ترک شیشه در خانه

مصرف شیشه و ترک آن مشکلات عاطفی و عوارض روانی بسیاری برای فرد به دنبال دارد. همچنین به دلیل وابستگی روانی که مصرف شیشه در فرد ایجاد می کند احتمال وسوسه و بازگشت مجدد به اعتیاد شیشه بسیار زیاد است.

مسائل روحی و روانی مانند اضطراب، افسردگی، ناامیدی، فقدان عزت نفس و تنهایی احتکال بازگشت دوباره به سمت مواد را افزایش می دهند. به همین دلیل درمان اعتیاد به شیشه بدون مشورت با روانشناس متخصص قابل کنترل و مدیریت نیست.

با مشورت روان‌شناس می‌توان علائم روانی ترک اعتیاد به شیشه را کاهش داد و با تجویز داروهای مناسب این علائم را مدیریت کرد.

روانشناس متخصص به فرد کمک می کند روش صحیح برخورد با مشکلات روانی و اجتماعی که باعث میل به مصرف شیشه می شود را بیاموزد و به کار گیرد.

روان درمانی برای ترک شیشه

عوارض ترک شیشه

ترک اعتیاد به شیشه منجر به بروز عوارضی در فرد می‌شود. این عوارض به تدریج و با پیشرفت روند بهبودی از بین می ‌روند.

ازجمله شایع ترین عوارض ترک شیشه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افسردگی
  • خستگی بیش از حد
  • تمایل به انزوا و تنهایی
  • افزایش اشتها
  • اختلال در خواب و کابوس شبانه
  • تمایل شدید به مصرف مجدد
  • توهم
  • هذیان
  • سردرد و بدن درد
  • مشکلات حافظه
  • پارانویا (بدگمانی)
  • لرزش غیر قابل کنترل دست و پا
  • ضربان قلب نامنظم
  • خارش و قرمزی چشم
  • مشکلات معده

برای ترک شیشه چی بخوریم؟

مصرف مواد مخدر از جمله شیشه باعث ضعیف شدن بدن و از دست دادن مواد معدنی و ویتامین از بدن می شود. در روند ترک اعتیاد به شیشه این کمبود ها باید با تغذیه مناسب جبران شود.

رژیم غذایی سالم به تقویت قوای جسمی و بازگشت انرژی از دست رفته کمک می کند. بنابراین انواع خوراکی ها و مواد غذتیی حاوی ویتامین های گروه A، B و C مانند پرتقال، لیمو، کیوی، زرد آلو، گوجه فرنگی، شلغم، اسفناج، سیب زمینی، کلم ‌ها، هویج، بادام زمینی و قارچ باید در رژیم غذایی بیمار قرار گیرد.

حتما بخوانید: تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد

داروی ترک شیشه در منزل

قرص ریتالین و مودافینیل داروهایی هستند که معمولا برای ترک شیشه مصرف می شوند. اما در حال حاضر هیچ داروی اختصاصی برای ترک شیشه وجود ندارد. تنها پزشک می تواند برای کنترل  و کاهش علائم ترک و کمک به سم زدایی بدن داروهایی را برای شما تجویز کند.

نوع دارو و میزان مصرف آن بستگی به شرایط جسمانی و روانی فرد دارد. مدت زمان مصرف آن تا دو هفته است و پس از آن داروهای جدیدی جایگزین می‌ شود.

به یاد داشته باشید مصرف خودسرانه داروهای ترک اعتیاد در زمان ترک شیشه عوارض جبران ناپذیری بر جسم و ذهن دارد و حتما باید با تجویز پزشک باشد.

ترک شیشه در خانه بدون خواب

احساس خواب آلودگی و نیاز به خواب بیشتر یکی از مشکلات ترک شیشه است. این حس خواب آلودگی در واقع واکنش مغز برای مقابله با بی حوصلگی و افسردگی ناشی از ترک شیشه است.

فردی که در حال ترک شیشه در منزل است تمایل زیادی به خوابیدن دارد. خوابیدن زیاد ممکن است در روند زندگی، تحصیل و کار بیمار اختلال ایجاد کند.

برخی افراد برای غلبه بر خواب آلودگی به مصرف دارو روی می آورند یا برخی سودجویان با تبلیغاتی مانند ترک شیشه بدون خواب سعی در جلب نظر این افراد دارند.

توصیه می شود فریب این تبلیغات را نخورده و برای رفع مشکل خواب بدون تجویز پزشک معتمد هیچ دارویی را مصرف نکنید. پزشک می تواند بنابه درخواست شما و با توجه به وضعیت سلامت روانی و جسمانی داروی مناسب را تجویز نماید.

 

ترک ماده مخدر شیشه

ترک شیشه با متادون

ترک شیشه با متادون یکی از روش های ترک شیشه در افرادی است که می خواهند با کمترین عوارض و علائم شیشه را ترک کنند. متادون با تاثیر بر مغز و سیستم عصبی باعث می شود با قطع مصرف شیشه احساس خماری کمتری داشته باشید.

اما با توجه به اعتیادآور بودن متادون و عوارضی که برای بدن دارد توصیه نمی شود برای ترک شیشه متادون مصرف کنید.

با این کار شاید از اعتیاد به شیشه خلاص شوید اما در دام اعتیاد به متادون گرفتار خواهید شد. در واقع روش ترک اعتیاد به یک مخدر با مخدری دیگر روشی فریبکارانه است و هیچ گاه شما را از اعتیاد نجات نخواهد داد.

عوارض ترک شیشه با متادون

ترک شیشه با مصرف متادون اگر بدون نظر پزشک باشد عوارض متعددی را به دنبال دارد. علائم زیر در اوایل مصرف متادون در شما مشاهده می شود:

  • تهوع و استفراغ
  • بی حالی
  • خارش پوست
  • تعریق شدید
  • یبوست
  • مشکلات جنسی
  • تنفس آهسته

برخی عوارض مصرف متادون برای ترک شیشه ممکن است جدی تر باشد. از جمله:

  • تنگی نفس و زیاد شدن تعداد نفس
  • تورم صورت، گلو، زبان و لب ها
  • درد قفسه سینه
  • افزایش ضربان قلب
  • احساس ضعف و سرگیجه
  • توهم
  • بی نظمی قاعدگی
  • مشکلات ریوی

حتما بخوانید: بهترین قرص برای ترک شیشه

کلام آخر

اعتیاد به شیشه در اغلب موارد ریشه در مشکلات روانی و عاطفی دارد. فرد احساس می کند نمی تواند بر مشکلاتش غلبه کرده و آن ها را حل نماید. لذا برای رهایی از  استرس و اضطراب درونی به مصرف شیشه روی می آورد.

درمان اعتیاد شیشه در منزل به دلیل وابستگی روانی مصرف شیشه تا حدودی دشوار و پیچیده است. اما اگر به صورت اصولی و با نظر و مشورت پزشک و روانشناس صورت پذیرد می تواند موفقیت آمیز باشد.

برای درمان اعتیاد صبور باشید. به منظور ترک اعتیاد سریع و کم کردن عوارض خود را در دام روش های اشتباه، افراد سودجو و اعتیاد به سایر مواد مخدر نیاندازید.

24 نظرات

  • توسطاشکان ارشادی از کرمانشاه
    Posted 2022-01-28 8:41 ب.ظ

    سلام.
    هنگامیکه شیشه را کنار می گذارید خواب زیاد همراه با منگی و سستی دارید ولی می توان تحمل کرد. هرچند واقعا سخت است. عوارض روانی بی شماری دارد که در مطلب هم اشاره شده.
    ترک شیشه در خانه امکان پذیرست. فقط به شرط آنکه خانه آرام باشد.
    کریستال باعث نخوابیدن و زوال ذهن و فرسایش عقل می شود!

    • توسطمحسن
      Posted 2023-01-27 3:51 ب.ظ

      خدا همه گرفتار های به مواد مخدر رو نجات بده از این مصیبت.
      فقط خدا میتونه ادم معتاد رو نجات بده.

  • توسطحسین
    Posted 2022-03-14 8:03 ق.ظ

    بنده نزدیک دوسه سال است هرسه روزی آن هم خیلی کم شیشه مصرف می کنم و یک خط قرمزهایی در خانواده دارم که اگر متوجه بشوند ضربه مهلک روحی به آنها وارد میشود و درضمن من روزی یکی دوگرم تریاک مصرف می کنم وتابحال هم متادون امثسال اینها مصرف نکردم می خواستم ببینم میشود آبرومندانه بدون اینکه درکلنیک بخوابم درمنزل می شود با مشاورت شما ترک کنم ویکی اینکه واقعا هزینه ویزیت زیاد است لطفا درصورت امکان جوابم را بدهید

    • توسطمدیر سایت
      Posted 2022-03-16 12:43 ق.ظ

      سلام. لطفا جهت دریافت مشاوره با کارشناسان کلینیک تماس بگیرید.

      • توسطعباس
        Posted 2022-06-25 12:54 ب.ظ

        بنظر بنده شما اول از همه باید دروغ گویی را ترک کرده و صداقت با خود را تمرین کنید و هر موقع توانستید با خودتون صادق باشین گام اول برای ترک را گذاشته این.تنها ۵
        درصدمشکل من و شما و ماها مواد مخدر است و ۹۵ درصد مشکل ماها بیماری اعتیاد است که فقط و‌فقط برمیگزده به افکار غلط و‌بیمارگونه ما.ما بدلیل داشتن بیماری موظفیم هر روز برای بهبودی خودمون وقت بزاریم

      • توسطمحمد
        Posted 2023-03-02 3:16 ب.ظ

        سلام من نزدیک چند سال شیشه تریاک گول مصرف میکنم حالاواقعا خسته شدم میخوام ترک کنم ولی نمی تونم کمکم کنید دوبار سه ماه کمپ بودم ولی بازم نشد ۲۳سالمه

        • توسطمدیر سایت
          Posted 2023-03-04 6:43 ب.ظ

          سلام. لطفا برای دریافت مشاوره با کارشناسان کلینیک تماس بگیرید.

    • توسطسید رضا
      Posted 2022-05-07 5:28 ق.ظ

      ترک‌ نکن چون برای تو الان وقتش نیست اگه میتونی تریاک ترک‌ کن که البته ترک تریاک اونطور که تو فکر میکنی راحت نیست تو یه معتاد دو عمله ای و هنوز ایتو باور نکردی و دنبال آبرویی پس خیلی جا داری

  • توسطسید رضا
    Posted 2022-05-07 5:42 ق.ظ

    تجربه ۱۲ ساله درگیری با شیشه
    برای اینکه حق مطلب ادا بشه باید کتاب نوشت
    تمرکز و افزایش فعالیت بدنی و ذهنی بدون خوردن و خوابیدن خریت محض مثل کشتی بخاری که برای سوخت دیگ بخارش از بدنه کشتی استفاده میکنه
    اون نشاطی که با شیشه بدست میاری واقعی هست ولی مثال عینی در زندگی معمولی نداره حتی اگر تو حرمسرا هم باشید به اون سطح از نشاط و حال و انرژی نمس رسید فکر باطل اونایی که دنبال ترک هستند و فکر میکنن تو حالت عادی چنین حالی دارن باید بدونن سالها طول میکشه
    دنبال حال خوب نباید بود و فقط باید دکمه فرار از شیشه زد اگر نزنی ثلب و ریه ات به فنا میره و فکر دندون دستی هم باشید

  • توسط۹
    Posted 2022-05-31 3:39 ب.ظ

    ترک شیشه در خانه امکان پذیر هست بخصوص اگه واقعا کسی بتونه کم کم بتونه قطع کنه خیلی خوبه میشه ولی متاسفانه من نمیتونم یا باید یهو قطع کنم یا یک گرم بکشم جر بدم .خدا لعنت کنه باعث وبانی ورود وتولید مواد مخدر

    • توسطعیسی
      Posted 2022-08-27 3:25 ق.ظ

      به نظر من فقط یک راه حل دارد اون هم اراده قوی و محکم است تا بتونی ترک کنی

      • توسطmasumehj
        Posted 2022-10-08 5:32 ق.ظ

        سلام داداش بگو کروناگرفتم بخاب ترک کن خیلی ساده هم هواتادارن هم نزدیکت نمیان

  • توسطArash
    Posted 2022-07-10 1:22 ق.ظ

    با سلام به همگی
    اگر خدا بخواد منم نیت و قصد جدی کردم که ترک کنم به امید خدا

  • توسطفرشاد
    Posted 2022-07-29 6:43 ب.ظ

    سلام .من فرشاد هستم یک معتاد .
    دیگه اون خوشحالی و فاز شیشه برام تکراری شده و به جز شیشه هیچ موادی مصرف نکردم .از یه طرفم هر چقدر میکشم بی فایدس .الانم یه ساله تصادف کردم و دارم استراحت میکنم .دیگه به هیچ عنوان توان مالی ندارم که برم مواد بخرم .از یه طرفم از خواب و عصبانیت شدید بعد دو روز ترک میترسم چون اصلا نمیتونم خودمو کنترول کنم .برای هزینه دکتر و مشاوره و دارو دیگه پولی ندارم .به خاطر مواد از خیلی موقعیت ها دست کشیدم .الان دیگه بریدم .میخوام قبل این که ابروم از اینی که هست جلوی فامیل و درو همسایه بره فلسفه موادو ببندم .مواد کاری کرده که مثل ادم نه فکر میکنم و نه تصمیم میگیرم .از هر کسی که میتونه کمکم کنه خواهش میکنم کمکم کنید .پاتونو و دستتونو میبوسم.جان عزیزاتون دستمو بگیرین تا از چاه بیام بیرون .تا الان اصلا به ترک فکر نکرده بودم و در طول ۱۰ سال مصرف یه بار کمپ افتادم .الان دیگه واقعا خسته شدم و میخوام بدون سر و صدا تو خونه ترک کنم .و هیچکسیو ندارم که حمایتم کنه .به منم کمک کنید .

    • توسطمدیر سایت
      Posted 2022-07-30 3:02 ق.ظ

      سلام، برای شما دوست عزیز آرزوی سلامتی داریم. برای دریافت مشاوره با کارشناسان کلینیک تهران پاک تماس بگیرید.

  • توسطmhm
    Posted 2022-08-05 9:46 ب.ظ

    سلام،برای ترک بدون برگشت مهمترین مورد پس از یاری قادر ذوالجلال انتخاب هدفیست که رسیدن بهش با وجود شیشه در تضاد کامل باشه.انگیزه نیل به مقصود با گذر زمان حس تنفر از ایده را تقویت میکند.حق یارتون

  • توسطs.m
    Posted 2022-09-18 2:16 ب.ظ

    سلام شوهرمن اعتیاد ب شیشه داره من از اطرافیان همیشه میشنیدم ولی نمیخواستم قبول کنم تااینکه چندماه پیش ی طرحی بود ک توسط مامورای کلانتری ب کمپ منتقل شد ومن تازه باورم شد ک ایشون اعتیاد داره 21 روز کمپ بود اومد بیرون ومن برای اینکه دیگه نره سمت مواد ازش حق طلاق وحضانت بچمو گرفتم وبرگشتم سرزندگیم متاسفانه دوسه ماه پیش بازمتوجه شدم ک مصرف میکنه ولی بازم تهدید زبونی کردم ونتونستم کاری کنم الانم میدونم مصرف داره و بهشم گفتم یا من یا شیشه متاسفانه شبا نمیخوابه وتوهم اینکه توی خونه دوربین هست وکسانی تعقیب من هستن داره واین موضوع منو خیلی بهم ریخته نمیدونم چیکارکنم سرکارهم درست حسابی نمیره وبهونه میاره ازتون خواهش میکنم راهنماییم کنید ک من باید چیکارکنم پاش وایسم و ترکش بدم یا جداشم وبیخیالش بشم خیلی سخته اینجوری زندگی کردن با ی بچه کوچیک خودم بیشتر درتلاشم ک هرجورهست ترکش بدم فقط نیاز ب راهنمایی دارم لطفا کمکم کنید ممنون

    • توسطمدیر سایت
      Posted 2022-09-20 2:34 ق.ظ

      سلام، برای ترک موفقیت آمیز و بدون بازگشت به شما توصیه می شود به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه نمایید.

  • توسطمحسن محمدی
    Posted 2022-09-20 8:08 ق.ظ

    سلام وقت بخیر بنده مصرف شربت متادون و شیشه دارم که متادون روزانه ۴سی سی و شیشه هفته ای یکبار به اندازه نصفه نیم گرم.
    متادون ۶ساله مصرف میکنم وشیشه ۸سال
    میخوام راهنماییم کنید برای ترک فقط شیشه چکار باید بکنم چون اگ نکشم هیچ درد یا مشکلی ندارم جز فکر و وسوسه

    • توسطآرش
      Posted 2022-11-18 6:49 ب.ظ

      داداش منم درد تو رو داشتم هم متادون هم شیشه علایمشو روی صورت و رفتارم دیدم و تصمیم گرفتم مرد و مردونه بزارم کنار . یعنی مهمترینش اراده خودته به اینکه میخوای ترکش کنی . به بهونه کرونا تو خونه تونستم ترک کنم سخت بود اما اراده باید کنی . شکر خدا که ۶ ماه پاک شدم و هر شب شکر خدا موقعه خواب میکنم که یه شب دیگه سالم میخوابم و روز سالمی شروع میکنم. انگیزه هم خیلی مهمه . شکر خدا الان با دیدن خودم تو اینه خجالت نمیکشم .

      • توسطمحسن
        Posted 2023-01-27 4:01 ب.ظ

        خدا رو شکر.همینکه میشنویم 1 نفر تونسته خودشو رها کنه از این بدبختی یه کم امیدوار میشیم به اینده خودمون.
        خوش به حالت برادر.انشالله تا وقتی زنده ای پاک و سالم باشی.دمت گرم.

  • توسطمحسن محمدی
    Posted 2022-09-20 8:20 ق.ظ

    واینکه دوتا مشکل دارم یکی اینکه پشت سرم درحالت عادی هیچ مشکلی نداره فقط وقتی میزارم روبالشت اذیت میشم هی سرمو جابجا میکنم هی بالشت رو جابجا میکنم یادستمو میزارم زیرسرم که هیچکدومم جواب نمیده فقط ماساژ ک میدم بهترمیشم البته پشت سرم یجوریه ک بابدبختی ماساژ میدم خیلی خیلی قلقلکم میشه همراه بادرد.
    آیا این مشکل و ریزش موی سرم در اثر مصرف شیشه اس یا ربطی نداره?

    • توسطامیر
      Posted 2023-02-08 7:42 ب.ظ

      منم مصرف معادن و شیشه دارم و دقیقا همین علائم شمارو دارم درد پشت سر و ریزش مو

  • توسطیکی از شما
    Posted 2023-04-14 1:32 ب.ظ

    سلام رفقا
    من اولین مصرف مواد مخدرم حشیش بود ک حدود ۹-۸سال مصرف داشتم…۵سال پراکنده و دور و برای ۴سال هم روزی سه وعده…
    موقع ترکش ب جرات میدونم بگم خدا منو نجات داد ک مغزم رد نداد و با کمک روانپزشک از اون مرحله رد شدم…
    و العانشم ب مصرف شیشه دچار شدم و میخام ی حرفی برادرانه بهتون بگم ک هیچوقت مخدر روانگردان خود سرانه و خرکی ترک نکنید چون احتمال قفل کردن مغز و رد دادن بسیار بالاست و حتما قبلش تحقیق کنید و دمنوش های گیاهی برا تقویت اعصاب استفادع کنید و خود سرانع یهو قطعش نکنید لطفا….
    مصرف روانگردان مسقیم فرمانداری یا همون(مغز)نشونه میرع ک مغز هم یعنی همع چیزتون…

نظر خود را اضافه کنید